Ik wil een nieuw moederbord plaatsen in mijn PC, waarin nu XP Home draait, met een OEM licentie.
De Pid is 76395OEM
In een proefopstelling heb ik geconstateerd dat Windows niet wil opstarten.
Ik heb ook tot mijn beschikking een CD van een 'FPP' versie van XP Professional (Pid=76396000) en daarmee zal het waarschijnlijk wel lukken om een 'schone' installatie te doen, maar ik wil graag alles houden zoals het nu is, dus 'over' het bestaande XP Home heen installeren.
Dat heb ik geprobeerd, maar dat lukt niet, waarschijnlijk omdat de licenties niet compatibel zijn.
Is er een pad uit te zetten waarmee dat wel lukt?
In een andere thread schreef dnties over dit soort zaken:
Niet alleen heb je een XP installatie-cd nodig van de juiste taal + soort (bijv. XP Home Nederlands), maar ook moet de ID= ingang in het SETUPP.INI bestand in de i386 submap overeenkomen met het de product id dat hoort bij wat er op je sticker staat.
Hieronder even geciteerd wat ik daarover hier op het forum aangegeven heb.
De te gebruiken cd moet aan een aantal eisen voldoen als je het wilt gebruiken (a. was nog niet vermeld hier):
a. De licentie-vorm moet hetzelfde zijn als nu op je pc (dus OEM, Retail etc.)
b. Zelfde taal (dus NL neem ik aan)
c. XP Professional of XP Home
De Pid is 76395OEM
In een proefopstelling heb ik geconstateerd dat Windows niet wil opstarten.
Ik heb ook tot mijn beschikking een CD van een 'FPP' versie van XP Professional (Pid=76396000) en daarmee zal het waarschijnlijk wel lukken om een 'schone' installatie te doen, maar ik wil graag alles houden zoals het nu is, dus 'over' het bestaande XP Home heen installeren.
Dat heb ik geprobeerd, maar dat lukt niet, waarschijnlijk omdat de licenties niet compatibel zijn.
Is er een pad uit te zetten waarmee dat wel lukt?
In een andere thread schreef dnties over dit soort zaken:
Niet alleen heb je een XP installatie-cd nodig van de juiste taal + soort (bijv. XP Home Nederlands), maar ook moet de ID= ingang in het SETUPP.INI bestand in de i386 submap overeenkomen met het de product id dat hoort bij wat er op je sticker staat.
Hieronder even geciteerd wat ik daarover hier op het forum aangegeven heb.
De te gebruiken cd moet aan een aantal eisen voldoen als je het wilt gebruiken (a. was nog niet vermeld hier):
a. De licentie-vorm moet hetzelfde zijn als nu op je pc (dus OEM, Retail etc.)
b. Zelfde taal (dus NL neem ik aan)
c. XP Professional of XP Home