Nieuw moederbord gekocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

panic141

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 okt 2011
Goede avond,

Ik heb vandaag een nieuw moederbord gekocht, met een nieuwe processor en nieuw geheugen.

Moederbord : ASUS m5a78l-m lx
Processor : AMD Athlon II Multi-Core Processor
Geheugen : 4 GB DDR3

Alles in mijn PC gebouwd, moederbord er in, mn voeding aangesloten, geheugen er in en de processor er in. Nu mijn schijven, ik heb 3 harde schijven die ik wil aansluiten, maar ze zijn allemaal PATA schijven. maar mijn mobo heeft alleen maar SATA aansluitingen. Ik heb nu wel van die switches
41TGMRCXBKL._SL500_AA280_.jpg

Maar dit werkt niet, en kan de schijven niet vinden in de bios. alles staat ingesteld zoals het in het boekje staat, maar het werkt nog steeds niet?

Iemand die mij kan helpen?

Hallo

De ide/sata convertor , waarvan jij een "foto" hebt geplaatst , ken ik niet.

Dit model ken ik wel , en werkt perfekt :

http://www.benl.ebay.be/itm/320727992857?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Deze kosten ook 2 x niks.

Enkele addertjes onder het gras , waarop je dient te letten indien je deze "adaptors" gebruikt .....

Raakt de achterzijde v/h printje de drive niet ??? kans op sluiting .... monteer desnoods een stukje isolatiemica tussen de drive en het printje.

Staat de drive wel op master.

En ... uiteraard ... krijgt het printje wel voedingsspanning???? (meestal d.m.v. een ongebruikte f.d.d. connector)

Probeer eerst of 1 drive korrekt wil werken , en test eerst alles individueel , tot je weet of alles wel werkt.

Peter

Laatst bewerkt:
Waarom zo moeilijk doen met allerlei verloop stukjes ? .. Ik bedoel, een 1 Tb harddisk kost tegenwoordig nog maar 50 piek :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan