nieuw moederbord - hardware niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Onlangs zit in een van onze PC's een nieuw moederbord.
Na het opstarten zijn er 2 hardwarecomponenten die niet worden herkend en waarvan ik niet weet welke drivers ik daarvoor moet hebben.
Wanneer ik in Configuratiescherm - Systeem ga kijken en dan bij beide componenten de Eigenschappen opvraag, staat er bij Details:

PCI\VEN_1131&DEV_7133&SUBSYS_48451043&REV_F0\4&36A4C648&0&3850

HDAUDIO\FUNC_01&VEN_10EC&DEV_0662&SUBSYS_10438290&REV_1001\4&2B1C95C3&0&0001

Wie kan mij helpen welke drivers ik nodig heb?

Eerst apparaat: Pinnacle PCTV 110i Capture Device
=> Tv-kaart dus
Tweede apparaat: Realtek ALC662 HD Audio
=> Geluidschip dus

Succes,

Tijs.

Als je je mobo swapt is het wijs om je OS opnieuw te installeren... Inidien het OS op een goede mannier is geinstalleerd kan dit zonder data verlies (de Windows standaard install is een slechte mannier om een OS op te zetten)
Argumentatie: Een nieuw mobo is een ingrijpende aanpassing waarbij oude/nieuwe drivers voor problemen kunnen zorgen ook qua herkenning van componenten en performantie van het systeem

Inidien het OS op een goede mannier is geinstalleerd kan dit zonder data verlies (de Windows standaard install is een slechte mannier om een OS op te zetten)
Wat zijn die voorwaarden, wat is de methode van een goede manier van installeren om zonder dataverlies het OS opnieuw op te zetten?

Al je eigen data op een andere partitie neem ik aan dat Hal 61 bedoeld.
Wanneer je dan je OS opnieuw installeert blijven je documenten, foto's etc. behouden.

Al je eigen data op een andere partitie neem ik aan dat Hal 61 bedoeld.
Wanneer je dan je OS opnieuw installeert blijven je documenten, foto's etc. behouden.

Yep inderdaad:thumb:
inclusief de "mijn documenten" of "gebruikers" folders

Laatst bewerkt:
Natuurlijk is niet uit te sluiten dat Guidovanh een van de gelukkigen is die géén herinstallatie nodig heeft. Per slot wordt alles herkend, m.u.v. een paar kleine zaken die ik al heb aangegeven.

Probeer het uit, zou ik zo zeggen: Installeer (na het maken van een Herstelpunt) de drivers die bij het moederbord geleverd zijn, te beginnen met de chipset-drivers. Wellicht is dan ook het hardware-herkenningsprobleem met het geluid en de tv-kaart weg.

Succes,

Tijs.

Indien het systeem naar behoren werkt zonder fresh install kan je het zo laten:rolleyes:, al blijft ik bij mijn eerste statement het is wijs om een herinstallatie te doen in dit geval:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan