nieuw moederbord kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kialT

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2007
Hallo allemaal,

Mijn PC is ondertussen al weer ongeveer zo'n 2jaar en ik zou hem nu graag willen overklokken, maar het probleem is nu dat ik gewoon een kant en klare PC heb gekocht en niet zelf samengesteld dus het moederbord is beveiligd tegen overklokken. Ik ben nu dus opzoek naar een ander moederbord maar hiervoor heb ik toch echt jullie hulp nodig.

PC hardware:

Intel Core 2 Duo E6400 2.13Ghz
MSI moederbord(weet zo ff niet precies welk type want ben nu op mijn werk, is in ieder geval gelockt)
Ati Radeon X1650 Series
Western Digital 320gig Sata
2x1gig werkgeheugen 533mhz (zijn wel 2 verchillende merken modules)

ik wil nu een moederbord waar ik deze hardware nog voor kan gebruiken. Ik wil nog wel ooit overstappen op een sapphire Ati Radeon HD4870 512mb of 1GB DDR5. Moet ik bij het kiezen van een moederbord rekening houden met de PCI-e sloten of ze DDR5 ondersteunen of maakt dit geen verschil?

Ook wil ik graag beter/sneller geheugen. DDR3? of toch DDR2? Als ik een moederbord koop met DDR3 sloten kan ik dan mijn oude DDR2 geheugen nog gebruiken? Wat raden jullie mij aan?

Ik hoop dat een van jullie mij verder kan helpen! Alvast heel erg bedankt!!:thumb:

Gr. Nick

Hallo allemaal,

Mijn PC is ondertussen al weer ongeveer zo'n 2jaar en ik zou hem nu graag willen overklokken, maar het probleem is nu dat ik gewoon een kant en klare PC heb gekocht en niet zelf samengesteld dus het moederbord is beveiligd tegen overklokken. Ik ben nu dus opzoek naar een ander moederbord maar hiervoor heb ik toch echt jullie hulp nodig.

PC hardware:

Intel Core 2 Duo E6400 2.13Ghz
MSI moederbord(weet zo ff niet precies welk type want ben nu op mijn werk, is in ieder geval gelockt)
Ati Radeon X1650 Series
Western Digital 320gig Sata
2x1gig werkgeheugen 533mhz (zijn wel 2 verchillende merken modules)

ik wil nu een moederbord waar ik deze hardware nog voor kan gebruiken. Ik wil nog wel ooit overstappen op een sapphire Ati Radeon HD4870 512mb of 1GB DDR5. Moet ik bij het kiezen van een moederbord rekening houden met de PCI-e sloten of ze DDR5 ondersteunen of maakt dit geen verschil?

Ook wil ik graag beter/sneller geheugen. DDR3? of toch DDR2? Als ik een moederbord koop met DDR3 sloten kan ik dan mijn oude DDR2 geheugen nog gebruiken? Wat raden jullie mij aan?

Ik hoop dat een van jullie mij verder kan helpen! Alvast heel erg bedankt!!:thumb:

Gr. Nick

Je PCI express slot maakt geen onderscheid tussen types GDDR. Bijvoorbeeld GDDR2 en GDDR5 zullen allebei perfect werken op hetzelfde slot.

En als je DDR3 koopt is het wel een stuk sneller, maar je DDR2 kun je dan niet meer gebruiken. En daarnaast is DDR3 ook een stuk duurder, dus wat dat betreft kun je nog gewoon DDR2 blijven gebruiken.

Wat betreft je moederbord; heb je voorkeur voor merken, wat wil je er aan uitgeven, welke hardware moet er allemaal op geplaatst gaan worden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan