nieuw moederbord maar me comp valt na 15 sec uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

ringtonefreak

Banned
Lid geworden
28 dec 2003
Berichten
76
hallo

ik heb me een nieuwe moederbord gekocht asrock socket 478

als ik de computer opstart doet ie het maar 15 sec en valt ie weer uit.
de ventilatoren draaien ook allemaal mee.

waar kan dat aan liggen?

in de cpu poorten zit niks erin.

verder heb ik een probleem met de kabel van de aan en uit knop
dat is een stekkertje met 4kabels erin maar het stekkertje is groot en heeft zeker 9pins
maar nergens op mijn nieuwe moederbord kan ik die aansluiting vinden.
betekent dat ik dan nieuwmoederbord of kast moet kopen?
 
Heb je wel afstand houdertjes achter het moederbord gebruikt?
 
Kan eigelijk niet goed volgen. Je hebt problemen met de aansluiting van je aan/uitkop. Hoe kan je dan de PC opstarten???
 
ik heb afstandhoudertjes gebruikt ja.

en het klinkt stom maar als ik de stekker achter in klik start ie meteen op
de aan en uit knop heb ik niet aan gesloten omdat ik niet weet waar
 
ringtonefreak zei:
250 watt voeding


250 :shocked:

Wat heb je daaraan man niets :p

Je voeding is te zwak..Ik zou wat andere hardware eruit halen en dan opstarten kijk of het dan gaat
 
Ho mannekens er is zelfs geen power on button aangesloten. Dus is er wel iets ander aan de hand. Ik heb ook een keer voorgehad, en heb daar toen geen oplosssing voor gevonden, Maar is nog al eens aan bod gekomen op het forum, ik ga even zoeken.
 
Kan het niet terugvinden.

Maar ringtonefreak, geef even het nummer van je mobo. Normaal staan de aansluitingen van je front panel wel in de manual, Maar ja een 9 pins plug, zal wel specifiek voor je oude mobo geweest zijn
 
ff een update van mijn probleem

ik ben gister naar de winkel geweest en heb het gevraagd waar het aan kon liggen volgens de verkoper kwam het omdat ik nog mijn oude xp versie op de harde schijf had staan en deze moet ik dus nu formateren en dan zou ie het doen ik ben m dus nu aan het formateren.

maar ik geloof er niet echt in dat,dat de oorzaak is.

dus heb ik me nog een nieuwe moederbord gekocht die had ik gisteravond ook geinstalleerd en daar had ik het zelfde probleem mee argh...

ik heb nu deze moederbord er in zitten

asus p4 v8x-mx-eayz socket 478

volgens de verkoper moetem de jumpers goed staan maar dan vind ik het toch maar vreemd dat ie na 15 sec uitspingt
 
ringtonefreak zei:
ff een update van mijn probleem

ik ben gister naar de winkel geweest en heb het gevraagd waar het aan kon liggen volgens de verkoper kwam het omdat ik nog mijn oude xp versie op de harde schijf had staan en deze moet ik dus nu formateren en dan zou ie het doen ik ben m dus nu aan het formateren.

maar ik geloof er niet echt in dat,dat de oorzaak is.

dus heb ik me nog een nieuwe moederbord gekocht die had ik gisteravond ook geinstalleerd en daar had ik het zelfde probleem mee argh...

ik heb nu deze moederbord er in zitten

asus p4 v8x-mx-eayz socket 478

volgens de verkoper moetem de jumpers goed staan maar dan vind ik het toch maar vreemd dat ie na 15 sec uitspingt


Voeding jongeman het ligt aan je voeding....250 is echt zeer weinig
 
Tes te zien hé, als er maar een pentium 2 met onboard kaart en 1 harde schijf inzit, heeft ie genoeg aan die 250 watt.
 
skelle zei:
Tes te zien hé, als er maar een pentium 2 met onboard kaart en 1 harde schijf inzit, heeft ie genoeg aan die 250 watt.

Ja en als die brak is???
 
:thumb: 1probleem is opgelost hij blijft nu wel aan.

het lag er gewoon aan dat er nog een oude windows versie op de harde schijf stond.
ik had de schijf geformateerd en toen was ie goed.

alleen krijg ik nu de melding NTLDR ontbreekt wat betekent dat?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan