nieuw moederbord maar problemen met xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

gizmo26

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jun 2005
Berichten
4
ik heb een nieuwe computer gekocht
teminste de onderdelen.
maar nu heb ik alles erin zitten wil windows niet meer inladen. het beginscherm wel maar als hij bij de welkom beeld komt start me computer opnieuw op.

ik heb geprobeerd om xp opnieuw te instaleren maar dat wil ook niet.

dit zijn de gegevens van me computer:

asus a7n8x-e deluxe (nieuw)
xp 2800+ proc (nieuw)
twinmos ddr pc3200 1gb dual-channel kit (nieuw)
msi fx 5500 td256 (nieuw)
400 wat voeding

weten jullie mischien waar het aan kan liggen?

keb ook een andere videokaart geprobeerd maar werkt ook niet

:( :(
 
Als je een nieuw moederbord hebt gekocht en je probeerd windows te starten vanaf een bestaande installatie gaat dat waarschijnlijk niet lukken.
Windows is helemaal ingesteld op de oude configuratie dus zal zich waarschijnlijk verslikken in de nieuwe configuratie.
Het beste kun je windows even opnieuw installeren.

Je zegt dat het opnieuw installeren niet lukt.
Waarom lukt dit niet?
Wordt de harde schijf correct herkend in het bios?
Staat de opstartvolgorde goed in het bios (cd-rom, hd)?
 
als ik windows opnieuw probeer te instalere krijg ik een blauw scherm met dat ik de shadowcaching en caching moet uitzetten. maar die staan uit.

ik heb xp in een andere computer op de schijf geinstaleerd en voor de rest niks deinstaleerd dus ook geen drivers.

daar doet ie het wel op en zodra ik m in de nieuwe computer zet en dan de computer aan zet start hij weer opnieuw op
 
Geplaatst door gizmo26
ik heb xp in een andere computer op de schijf geinstaleerd en voor de rest niks deinstaleerd dus ook geen drivers.
Dit kan, zoals eerder aangegeven, niet.
Loop eens alles goed na. Kaarten, geheugen modules, enz even eruit halen en opnieuw plaatsen, kabels na lopen. Afstandhoudertjes achter het moederbord gebruikt?
 
k heb ook dit probleem maar heb wel de afstand houdertjes niet gebruikt omdat de pluggen van het moederbord dan niet meer in dat plaatje paste wat er bij zat maar zijn die zo belangrijk dan ? :(
 
Geplaatst door punk
k heb ook dit probleem maar heb wel de afstand houdertjes niet gebruikt omdat de pluggen van het moederbord dan niet meer in dat plaatje paste wat er bij zat maar zijn die zo belangrijk dan ?
Ja die zijn belangrijk, zonder deze afstandhoudertjes krijgt je moederbord kortsluiting met je systeemkast.
Het kan je dus een moederbord kosten, al snap ik niet helemaal je vraag.
Wat bedoel je met: "pluggen in de plaatjes pasten"?
Welke pluggen in welke plaatjes?
 
hij doet het

me computer doet het al.
het lag aan het geheugen.
ze zaten niet in de goede sloten dus gaf hij een hardwarefout aan.

bedankt voor het meedenken
:thumb: :thumb:
 
ik bedoel de zon blikke plaatje waar de usb en audio dinge door heensteke aan de achter kant van de kast maar dan ga k maar snel de afstand houders der inschroeve meschien was dat het wel alvast bedankt :eek:
 
had k trouwens nog een vraag maakt het veel uit dat er op mij voeding kabel naar het moederbord 20 pinne zitte en op moederbord 24 maar hij past goed er blijven alleen 4 over nartuurlijk maar hij gaat wel gewoon aan moet k zon converter aanschaffe of kan het wel zo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan