Nieuw moederbord met andere chipset: oplossen voor er een probleem is?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jelsief

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2011
Hallo,

Ik ben van plan een nieuw mobo te kopen (+nieuwe cpu en geheugen, maar das redelijk logisch). Ik weet al dat het nieuwe mobo een andere chipset zal hebben dan mijn huidige en dat dit meestal problemen oplevert als je alles weer aansluit. Je zou dan windows clean moeten installeren.
Is het niet mogelijk om, voordat ik het mobo verwissel, de nieuwe chipsetdrivers te installeren, zodat ik wél mijn oude hdd etc eraan kan hangen (zonder clean installatie)?

Voor de duidelijkheid: ik heb nog geen specifiek mobo op het oog. Huidig mobo is ASUS P5G41-M LX met core 2 quad Q8300 cpu.

Als clean installeren echt moet, is dat geen probleem, maar liever niet :P

Jelsief

Hoi,

Dat gaat helaas niet lukken dan zou echt alles zelfde moeten zijn ,maar aangezien je een andere processor wil zal daar zeker een andere chipset op het nieuwe moederbord zitten

Dat laaste had ik al uitgevonden. Maar ik las ook ergens dat het ligt aan de drivers, dus waarom zou je die niet vooraf kunnen installeren?

Hoi,

Omdat als je de drivers gaat installeren deze ook de hardware nodig heeft .

OK.. Dan ga ik dus maar voor de clean installatie. Dank voor je hulp!

Geen dank en is het beste ben je ook eventueel aanwezige rotzooi kwijt;)

Hoi...

Als je dan ook nog even wilt aangeven om welke Windowsversie het gaat dan kan die naar juiste sectie.Hier betreft het namelijk een softwarematige vraag ipv hardwarematig.

@frankwannet Volgens mij gaat het hier om chipsets en moederborden. In mijn ogen is het dus geen softwarematige vraag. Maar als jij er blij van wordt: Windows 7. ;)

Hardwarematig iets is iets wat je vast kan pakken.Drivers voor en chipset en/of een windows installatie niet.En daar gaat je vraag over.
De opmerking of ik er blij van word...ik tel even tot 10.:mad:

Topic aldus verplaatst van hardware/moederborden---->sectie w7

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan