Nieuw moederbord of nieuwe videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arch Evil

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2006
Mijn moederbord is min of meer kapot. Dat wil zeggen: de AGP slot werkt niet. Zodra ik mijn video kaart daar in steek, en ik probeer hem te installeren (oftewel ook inschakelen) wordt het beeld zwart en loopt de pc vast.

Het ligt niet aan de video kaart. Ik heb deze in een andere PC geprobeerd, en dat werkte wel gewoon.

Ik heb nu tijdelijk een videokaart te leen, die zit in een PCI slot. Dit werkt ook nog gewoon. Verder zit er ook nog een PCI-Express x16 slot op het moederbord. Ik weet niet of deze werkt, heb hem namelijk nooit getest.

Wat kan ik het beste doen? Een nieuw moederbord kopen (en waarschijnlijk dan ook een andere video kaart aangezien moederborden waar nog een AGP slot op zit, blijkbaar extreem zeldzaam zijn) Of een nieuwe PCI (Express) video kaart kopen?
Want ik vertrouw het niet. De AGP slot werkt dus niet meer. Nu kan ik wel een andere video kaart gaan kopen, maar ja, bestaat dan de kans dat alsnog de rest van het moederbord ook af gaat sterven?

Laatst bewerkt:
Als `eèn schaap over de dam is volgen er meestal meer!.................ik zou moederbord en kaart vervangen,ben je gelijk van alle ellende af

Ik zou ook voor een nieuw/ander moederbord gaan.
Nadeel is dan wel dat je een andere grafische kaart moet aanschaffen en als het tegen zit ook nog ander geheugen.
Misschien dat Marktplaats nog een optie is om aan een geschikt ouder type moederbord te komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan