Nieuw moederbord/processor aanschaffen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Degrun

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2011
Me huidige pc stamt inmiddels al af van 2011 en ondanks een aantal upgrades(videokaart en ram geheugen) is nu toch echt de processor/moederbord aan de beurt.

Momenteel heb ik een AMD Phenom II X6 1050T 2,8 ghz waarmee ik helaas vrij laag scoor met vele games met betrekking tot fps. Heb dus gekozen om over te stappen naar een intel processor.

Ik wil de upgrade hiervan dus ook meteen goed doen en heb een bedrag van +- 600 euro hiervoor beschikbaar. Momenteel heb ik me ogen op dit setje gericht bij alternate:
http://www.alternate.nl/Alternate/U...-4790K-8-GB/html/product/1164750?tk=7&lk=9527

Mij vraag is dan ook of ik hier juist aan doe of raden jullie toch iets anders aan? Weet dat hier veelal met Azerty wordt gewerkt als winkel dus mischien dat jullie via hun betere opties hebben,zag dat hun niet echt degelijke upgradekits hadden dus alles los besteld moet worden? Vraag me dus ook af of dat een betere optie is mischien dan een bundel?

Hoop dat jullie me beetje kunnen helpen juiste keuzes hierin te maken?

Vertel eens waaruit de rest van je systeem bestaat aan onderdelen en wat het gewenste resultaat van de upgrade is.

Besturingssysteem
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
Processor
AMD Phenom II X6 1050T 36 °C
Thuban 45nm Technologie
RAM
8,00GB Single-Kanaal DDR3 @ 799MHz (11-11-11-28)
Moederbord
MICRO-STAR INTERNATIONAL CO.,LTD 785GM-E51 (MS-7596) (CPU1) 36 °C
Grafisch
PL2473H (1920x1080@60Hz)
PL2481H (1920x1080@60Hz)
2047MBNVIDIA GeForce GTX 760 (ASUStek Computer Inc) 33 °C
Opslag
1397GB Western Digital WDC WD15EARS-00Z5B1 ATA Device (SATA) 26 °C
Optische schijven
TSSTcorp CDDVDW SH-S223C ATA Device
Geluid
Sound Blaster Tactic(3D) Omega

voeding is 550 watt

Doel is gericht op gaming,op het moment voornamelijk games zoals arma 3/dayz/7 days to die....op wat langer termijn ook GTA 5.

Een aantal dingen:

Microsoft is hard aan het werk om de CPU veel minder relevant te maken bij games. Dit duurt nog wel een aantal jaar voordat dat verwerkt is in alle games, maar er wordt aan gewerkt.

Een i7 of zelfs heel snelle i5 voegt zeer weinig toe aan de FPS. Genoeg is genoeg, de rest is weggegooid geld. Helemaal met je 760 (midrange kaart) ga je nauwelijks meer nodig hebben dan de beste i3. Nu snap ik dat je ook weer een beetje toekomst-veilig wil zijn, maar ga zeker niet te veel geld uitgeven in de hoop dat je game prestaties enorm omhoog gaan.

Feitelijk is een i7 dus overkill en niet echt nodig voor gaming? Als ik het dus goed begrijp zal ik better voor een iets goedkopere processor gaan en daarna extra investeren in een high end grapicscard zoals de 960 of 970?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan