Nieuw moederbord start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

azb100

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2008
Hallo Allemaal

Bedankt dat je de tijd neemt om mijn vraag te lezen. Ik heb vandaag een nieuw moederbord gekocht. Meteen aangesloten. Maar als ik de aan knop indruk gebeurt er niets. Ik hoor wel 1 sec lang gezoem maar dat stopt meteen weer. Ik ben ermee naar de winkel gegaan en die hebben bevestigd dat alles goed was aangesloten. Thuis nog verschillende RAM modules, Videokaarten, CPU's en hardeschijven geprobeerd. Geen effect. Daarna heb ik het board omgeruild voor een nieuwe (maar wel exact dezelfde) in de winkel. Zelfde resultaat. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? Hoe ik het kan oplossen?

Moederbord: Asus M4N78-AM
Processor: AMD Athlon II X4
Videokaart: Radeon HD 5770 1GB

Heb je hem al ingebouwt/
Zo,ja,bouw het bord weer uit,en leg hem op tafel.en test hem eerst zo.
Heb je er koelpasta tussen gedaan,FLINTERDUN??)anders wordt de processor gekookt.

Is de voeding sterk genoeg?

Laatst bewerkt:
Jep, ik heb twee voedingen, 600W en 620W werken allebei niet. Op de tafel werkt hij ook niet. Iemand nog een idee?

Heb je er een los speakertje aangehangen? voor de piepjes?
Geheugen er 1 uit halen,wisselen,helemaal eruit..Piepjes?
Haal er af,wat je niet nodig heb ,om te laten draaien.

Heb je een andere videokaart? Proberen.alles proberen.
Andere processor proberen.
En anders gewoon weer terug naar de winkel.
Ander bord.

Laatst bewerkt:
Terug geweest naar de winkel, de bios bleek de cpu niet te ondersteunen (of zo iets). Ze hebben de bios geflashed en daarna deed hij het heel even. Viel meteen weer uit. Toch wel jammer, ik probeer een AMD cpu en meteen werkt het niet meer, met Intel heb ik nooit problemen gehad. Jammer. Toch maar een ander model proberen. Ik zal berichten of dat beter verloopt. :(:confused:

Daar had ik nog niet naar gekeken,ervan uitgaande dat als je een nieuw mobo koopt je vraagt of,vooraf informeert/leest, welke processors,geheugen enz. zo'n board ondersteunt.
We zijn dus helemaal op 't verkeerde been gezet,maar toch succes met je verdere zoektocht!

Klopt, mij werd in de winkel verteld dat het zou werken, kennelijk toch niet.

WEl, ga je toch terug,omdat het niet werkt.
Daar koop je het toch voor.
Kost toch genoeg.
Ook bij een auto.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan