Nieuw moederbord, zoveel keus. Weet het ff niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Palm76

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2010
Ik wil mijn huidige moederbord vervangen omdat het maar een simpel ding is maar er is zo ontzettend veel keus dat ik wel een beetje hulp kan gebruiken. Ik zoek iets voor socket 775, een redelijke onboard grafische chip, 2 pci slots, een pci express slot en een pcie x16 slot zodat ik later eventueel een losse grafische kaart kan plaatsen en DDR2 (eventueel DDR3) geheugen. Gamen doe ik niet op de pc dus extravagante oc opties zijn niet nodig. Verder is AHCI belangrijk (voor mijn OCZ Vertex2 SSD) en minimaal 4 sata poorten. Ik zoek gewoon een snel stabiel bord. Kunnen jullie wat aanbevelen?

Hee,

Ik heb precies een week geleden dit bordje voor kennissen gekocht: http://www.alternate.nl/html/produc...RDWARE&l1=Moederborden&l2=Intel&l3=Socket+775
geloof mij echt een aanrader!, bordje kost helemaal niks en er zit zoveel op voor zo weinig geld:P
onboard video is niet zo heel fantastisch maar wel redelijk, maar dat kun je zoiezo meestal van onboard video toch niet verwachten dat je er die hard mee kan gamen:p
maar verder echt een top bord:thumb:

ik heb ook nog even verder voor je gezocht, en heb ik ook nog dit bord gevonden: http://www.alternate.nl/html/produc...RDWARE&l1=Moederborden&l2=Intel&l3=Socket+775.
vind ik als ik zo naar de specificaties kijk ook echt een top bord;)

Groeten Stephan

Laatst bewerkt:
Ik wil mijn huidige moederbord vervangen omdat het maar een simpel ding is

Eerste vraag is uiteraard:

Waarom precies wil je dat moederbord vervangen? Wat mis je, wat werkt er niet?
Welk bordje heb je nu?

Eerste vraag is uiteraard:

Waarom precies wil je dat moederbord vervangen? Wat mis je, wat werkt er niet?
Welk bordje heb je nu?

Mijn huidige moederbord is een Asus P5KPL-AM SE en heeft maar 1 pci slot die nu door een netwerk kaart word bezet. Mijn geluidskaart kan ik dus al niet meer kwijt. Daarnaast heeft dat ding maar 2 sata poorten waar mijn SSD en HDD op zitten waardoor ik nu ff noodgedwongen een oude dvd brander op de IDE heb zitten. Daarnaast gebruikt de P5KPL-AM SE de Intel ICH7 south bridge die geen AHCI ondersteunt wat voor mijn OCZ Vertex2 nodig is voor de beste prestaties. Mijn vorige moederbord gaf de geest en ik kan deze voor een appel en een ei kopen, het was toch maar een tijdelijke oplossing.

Ik hen trouwens al een leuk bord besteld, namelijk de Asrock G43Twins-FullHD. 6 sata poorten, 2x pci, redelijke onboard grafische chip die voorlopig wel ff voldoet en de Intel ICH10 southbridge die AHCI ondersteunt. Daarnaast kan er DDR2 en DDR3 geheugen gebruikt worden dus kan ik in de toekomst upgraden naar DDR3.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan