Nieuw moederbord????

Status
Niet open voor verdere reacties.

barties

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje.

Ik was eigenlijk van plan om een Gigabyte GA-8PE667 Ultra2: Intel i845PE -Socket 478 -U133-Sound/USB2.0/RAID/LAN/SATA DDR te kopen dit werd me echter afgeraden door de man in de pc-zaak. Te duur en nog te veel "kinderziektes" vondt hij, ook DDR-ram PC2700(op 400MHz) zou nog teveel problemen geven, klopt dit? Hij raadde me 333MHZ geheugen aan.
Die PE-serie borden zijn er toch al een paar maandjes, of heb ik het mis? Dan zijn toch meestal de bugjes er wel uit?
Ook dat 400 MHZ geheugen is er al een tijdje toch, en als je dat van een goed merk koopt val je je volgens mij geen bult.

Groeten Bartie.

Dit komt rechtstreeks van de Gigabyte site

- Type: DDR 266/333 ( PC2100/2700) Non-ECC
- 3 x DIMM
- Max capacity: Up to 2 GB

Ziehier: PC3200 (dus 400mhz) geheugen wordt niet officieel ondersteund.
En bij AMD platforms blijkt 333mhz geheugen in de praktijke sneller te zijn dan 400mhz, ik weet niet hoe dat zit bij Intel platforms.

En of het te duur is....dat is meer een kwestie van hoeveel wil je er aan uitgeven? En vergelijk de specificaties van dit mobo in ieder geval even met de specs van vergelijkbare borden.

Kwalitatief zit het wel goed met de Gigabyte moederborden, tot nu toe alleen maar positieve verhalen over gehoord...:)

Hierkan je trouwens lezen dat dit mobo een award heeft gekregen van computer Totaal, zag ik op de gigabyte site

Laatst bewerkt:
Tweeke = Tweeke op GoT?

Als je voor Intel gaat, zou ik in ieder geval een andere keuze maken. Een bordje op basis van de Intel E7205 (Granite Bay) chipset is een goede keuze (vooralsnog enkel bij MSI verkrijgbaar), evenals een bordje op basis van de Intel 850E (RDRAM) chipset, met deze chipsets haal je namelijk het maximale uit je P IV, iets wat je met "gewoon" DDR-SDRAM niet doet.

Wat is je budget eigenlijk?

Ja! Voor de overzichtelijkheid maar dezelfde nick genomen....
En Jupiler is jouw GoT naam toch? :)

P.S. Heb jij soms enig idee waarom Got+T.net down zijn?

Ik ben Jupiler, indeed.

Enig idee? Nee.. Maar het is blijkbaar al opgelost.

Ja vanaf 10.00 was ie weer in de lucht, 't was weer een DDos aanval :(

Geplaatst door barties
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje.

Ik was eigenlijk van plan om een Gigabyte GA-8PE667 Ultra2: Intel i845PE -Socket 478 -U133-Sound/USB2.0/RAID/LAN/SATA DDR te kopen dit werd me echter afgeraden door de man in de pc-zaak. Te duur en nog te veel "kinderziektes" vondt hij, ook DDR-ram PC2700(op 400MHz) zou nog teveel problemen geven, klopt dit? Hij raadde me 333MHZ geheugen aan.
Die PE-serie borden zijn er toch al een paar maandjes, of heb ik het mis? Dan zijn toch meestal de bugjes er wel uit?
Ook dat 400 MHZ geheugen is er al een tijdje toch, en als je dat van een goed merk koopt val je je volgens mij geen bult.

Groeten Bartie.
Wil je persé dit moederbord? Kijk anders 'ns rond voor andere, soortgelijke (de Asus was ook goed, geloof ik).
Als je het niet zeker weet, zou ik 333 ipv 400mhz aanschaffen; prestatieverschil weegt niet op tegen de evt. bugjes. Realtime merk je nihil verschil, kijk anders naar Intel E7205.
Ome Tom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan