Nieuw Moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ton Theunissen

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2003
Ik heb de pc van een vriend thuis staan, en ben hiervoor op zoek naar een nieuw mobo + processor.
Wat mij nou opviel was dat ik mijn mobo en het zijne vergeleken heb op internet bij de leverancier, en dat het beide "atx" form moet zijn, ondanks dat zijn tower ongeveer 5 à 6 cm. lager is dan de mijne en ook zijn mobo een stuk kleiner is.... Kan dit?

Betekent dit dat ik gewoon èlk atx-mobo dan voor zijn pc kan gebruiken?

Alvast bedankt.

er bestaat ook zoiets als mini-atx. Ik zou gewoon vragen in de winkel wat de afmetingen zijn, of op internet kijken bij de verschillende leveranciers van moederborden en de afmetingen van deze moederborden vergelijken met degene die er al in zit.

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik ben juist al op het internet aan het zoeken, maar kom er eigenlijk niet uit.... Vind het gewoon raar dat ze beiden atx zouden zijn, terwijl er 1 zoveel groter is...

Dit zou dus in principe moeten betekenen dat ze uitwisselbaar zouden moeten zijn... wat mij eerlijk gezegd te veel werk is om dat te testen.

Misschien dat het verschil maakt, maar mijn eigen pc geeft aan "atx" en da andere pc geeft aan "desktop atx" zit daar dan misschien het verschil in?

Wat is dan het verschil (in formaat) tussen at en atx?

in ieder geval bedankt

Geplaatst door Ton Theunissen
Wat is dan het verschil (in formaat) tussen at en atx?
Het duidelijkste verschil tussen AT en ATX is de aansluiting van de voeding op het moederbord.
Dit is een ATX connector;
ATX%20Connector.jpg

Een AT connector heeft twee stekkers.
Er zijn idd een hoop formaten ATX moederborden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan