Nieuw moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schnitzel

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2005
Ik heb een asus a7n8x-vm/400 ( http://nl.asus.com/prog/spec.asp?m=A7N8X-VM/400&langs=10# ) moederbord aangeschaft; mijn os is win98, en nu na het aansluiten van mijn moederbord, worden mijn cd-rom drives niet gedetecteerd, hoewel ze wel in bios te zien zijn...... (Harddisk op prim IDE aansluiting en twee cd-rom op 2nd IDE aanlsuiting met ultra ATA kabels uiteraard; de jumpers staan ook goed... Ik denk dus dat het os niet meewerkt

Bij apparaatbeheer geeft ie een foutmelding bij IDE-controllers.... opnieuw installeren hiervan heeft geen enkel nut, omdat 'het goede stuurprogramma' al is geinstalleerd......

Ik word er een beetje moe van, kan iemand mij een wijze tip geven (en niet zoiets van: ander os; 'k zou graag win98 willen houden nl....

Begrijp ik het goed dat je een nieuw moederbord in een bestaande pc hebt gezet???
Kan best hoor maar dan wel opnieuw je syteem installeren anders werkt het niet.
Dus format C: en win98 er weer op.

ben bang van niet.

De installatie wodt aangepast op het moederbord wat er in de pc zit.
Een ander moederbord is opnieuw instaleren...helaas.

Ik weet het zeker omdat ik dat grapje ook eens heb mogen meemaken.

heb t wel eens gedaan... maar is niet zonder risico!

1. apparaatbeheer
2. alle onderdelen bij systeemonderdelen of systeembronnen verwijderen
3. pc uitzetten
4. pc aanzetten en win98 gereed houden

nu installleert hij alle essentiele systeembronnen opnieuw, tenzij er een aantal apparaten nu door volgorde problemen niet meer kan benaderen.

maar.... het is me toen gelukt.
ben benieuwd...

groeten en succes!

Ik heb inmiddels mijn c: schijf geformatteerd en een ander os genomen (xp sp2) dit loopt nu als een trein, de cdroms worden ook gedetecteerd!

bedankt voor de adviezen!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan