nieuw moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

harryblue

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
ik heb een nieuw moederbord aangeschaft, maar nu heb ik 2 HD's & 2 CD/DVD-drives, en had daar 2x IDE bussen voor.

Dit nieuwe moederbord heeft 1 IDEbus en een Serial ATA, en kan ik dus maar 2 van de 4 IDE-apparaten aansluiten...

Iemand een oplossing zodat ik toch nog alle 4 apparaten aan kan sluiten ??

Er zijn pci-kaarten verkrijgbaar met ontdubbelingen of zo die je pc van meerdere ide-sockets voorzien.
Vraag maar gerust eens aan de winkel waar je je moederbord hebt gekocht.

Greetz : Jer:cool:en.

Laatst bewerkt:
Had je achteraf niet beter kunnen informeren voor een moederbord en de wensen die jij hebt/had?

Nu moet je dus weer een speciaal kaartje aanschaffen met een reeks IDE-poorten erop.

tsja, achteraf gezien wel, maar dat is dus de enige oplossing, een pci kaartje met IDE-bussen erop ?

Hoi,
Misschien bestaat er nog een mogelijkheid om te ruilen voor een moederbord met 2 ide aansluitingen. Alsje vaker bij die zaak koopt zal dat geen probleem zijn mits dat de aankoop niet te lang geleden is gedaan

Modag

hmm ik zal nog wel eens kijken, misschien koop ik ook wel een nieuwe HD kan Serial ATA II ook op mijn serial ATA bus ?? of moet je dan een soort Serial ATA II bus hebben ?

Wat is je budget. Ik wil ook wel es kijken voor een leuk moederbordje voor je die voldoet aan je wensen.

is weer zon gedoe...

als die pci-kaart niet al te duur is doe ik dat, en anders kijk ik wel voor een nieuwe HD en verpats die oude

Geplaatst door harryblue
is weer zon gedoe...

als die pci-kaart niet al te duur is doe ik dat, en anders kijk ik wel voor een nieuwe HD en verpats die oude

Dan zul je deze moeten hebben.

Dit PCI-kaartje heeft 2 IDE-aansluitingen. (ATA33/66/100/133-ondersteuning)

35 euro dan kan ik beter een nieuwe hd kopen en dan de oude verkopen, dan kom ik rond hetzelfde bedrag uit en heb ik een grotere HD

Geplaatst door harryblue
35 euro dan kan ik beter een nieuwe hd kopen en dan de oude verkopen, dan kom ik rond hetzelfde bedrag uit en heb ik een grotere HD

Je wilt toch een SATA-schijf? Die zijn duurder dan €35 hoor:

ja ok, maar dan heb je wel een hd met meer capaciteit cq snelheid.
verder kan ik de oude hd nog verpatsen voor een paar tientjes, waardoor je uiteindelijk nog maar een paar tientjes verwijdert zit van die 35 euro, en dat heb ik er wel voor over.

Geplaatst door harryblue
ja ok, maar dan heb je wel een hd met meer capaciteit cq snelheid.
verder kan ik de oude hd nog verpatsen voor een paar tientjes, waardoor je uiteindelijk nog maar een paar tientjes verwijdert zit van die 35 euro, en dat heb ik er wel voor over.

€50 voor een 40gb SATA-HD vind ik nogal wat hoor voor zo'n klein schijfje. (www.4launch.nl)

95 euro voor SATA II 180 GB, en als ik daar 20 euro voor de oude HD en 35 euro van de PCI-kaart er vanaf trek komt dat op 40 euro, en dan heb ik een grote nieuwe HD erbij ipv een raar systeem met PCI en een oude HD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan