nieuw moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

vragenfreak92

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2006
hoi allemaal,

ik heb nu een asus p4b533 moederbord met een pentium 4.

nu wil ik naar een pentium d en een nieuw moederbord kopen voor de pentium d.
de dvd brander/speler, harde schijven werkgeheugen en zo heb ik al.
de asus is ATX, moet ik nu ook een ATX moederbord terugkopen of maakt dat niet uit ?

(ik had iets gehoord over verschil in maten, maar daar snap ik niks van.!)

kan iemand mij helpen ?

Michel

Nee, da's niet perse noodzakelijk, maar de kans dat jouw kast geschikt is voor een andere plank dat een ATX plank, is minder dan 0,01 %, dus uiteindelijk ja, je zal een ATX mobo moeten terugkopen. Heb troost, momenteel is nog 99% van de plankjes ATX.

Pas op met je geheugen en de aanschaf van een nieuw moederbord. Check vooraf even of dat geheugen op dat mobo past. Eenzelfde waarschuwing voor de processor! Er zijn in de loop van de jaren zo allemachtig veel "voetjes" voor de processors ontwikkeld, dat wanneer jij een processor A hebt, deze alleen op "voetje" B past en dat "voetje" B zit vervolgens maar weer op een beperkt aantal moederborden. Je kunt dus niet zomaar willekeurig een mooi moederbord kopen.

Mocht je nader advies willen, download dan even deze tool en laat de tool je systeem beschrijven. Plaats de relevante informatie hier en we kunnen verder adviseren.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, da's niet perse noodzakelijk, maar de kans dat jouw kast geschikt is voor een andere plank dat een ATX plank, is minder dan 0,01 %, dus uiteindelijk ja, je zal een ATX mobo moeten terugkopen. Heb troost, momenteel is nog 99% van de plankjes ATX.

Pas op met je geheugen en de aanschaf van een nieuw moederbord. Check vooraf even of dat geheugen op dat mobo past. Eenzelfde waarschuwing voor de processor! Er zijn in de loop van de jaren zo allemachtig veel "voetjes" voor de processors ontwikkeld, dat wanneer jij een processor A hebt, deze alleen op "voetje" B past en dat "voetje" B zit vervolgens maar weer op een beperkt aantal moederborden. Je kunt dus niet zomaar willekeurig een mooi moederbord kopen.

maar er staat op site van : gesckiht voor pentium d
zelfs op kieskeurig .nl

Da's precies wat ik bedoel. Dat plankje is kennelijk goed voor die processor. anders adverteren ze er niet mee. Daarnaast zijn er tig plankjes die NIET geschikt zijn voor die Pentium.

Da's precies wat ik bedoel. Dat plankje is kennelijk goed voor die processor. anders adverteren ze er niet mee. Daarnaast zijn er tig plankjes die NIET geschikt zijn voor die Pentium.

en als ik micr atx koop, mag/kan ik dan mijn eigen kast maken? dus niet kopen

en is er veel verschil tussen celeron d en pentium d

Laatst bewerkt:
Een micro-ATX moederbord zal vast wel passen in je ATX kast, er zijn maar weinig ATX kasten die ik ken die niet beiden aankunnen.

Ik vraag me verder wel af waarom je een pentium D wilt, kun je niet veel beter overstappen op een dual core 2? Volgens mij zijn die niet duurder dan een D, maar wel sneller, zuiniger en nieuwer.

Een micro-ATX moederbord zal vast wel passen in je ATX kast, er zijn maar weinig ATX kasten die ik ken die niet beiden aankunnen.

Ik vraag me verder wel af waarom je een pentium D wilt, kun je niet veel beter overstappen op een dual core 2? Volgens mij zijn die niet duurder dan een D, maar wel sneller, zuiniger en nieuwer.

ik kwil een foxconn 865g7mf-sh en een celeron d 2.8 ghz (boxed) kopen voor €89.00 incl. verzend kosten.
is dit een goede deal ?

Laatst bewerkt:
Zoals dat zo mooi heet, een mooi basic plankje -> klik en voor die prijs is het een best wel aardige deal. Je hebt dan geen supersnel systeem, maar dat ambieer je kennelijk ook niet.
De 2 onderdelen los kosten zo'n 75 tot 85 euro, dus 89 is een normale tot licht voordelige prijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan