nieuw moederbord

• Onderwerp starter Onderwerp starter fms
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fms

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
goedendag,

ik ben van plan een nieuw moederbord te halen(Asus P5VD2-X (socket 775)) met een nieuwe processor(Intel Core 2 Duo E4400 2.0 Ghz) en een nieuwe videokaart(Club3d (PCI-E) (NVIDIA GeForce) 8600GT; 512MB GDDR2; DVI). ik heb zelf nog een hdd liggen met windows erop. nu is mijn vraag, kan ik die hdd gewoon erin stoppen zonder dat windows eraf moet(heb namelijk geen windows xp cd:( ) en als dit wel moet is er geen manier om dit te omzijlen, want ik kan van een andere computer ook nog een hdd halen met xp erop.

bij voorbaat dank voor de hulp.

p.s. is dit systeem goed om nieuwe spellen te spelen(fear, stalker...) heb ook al 3x 512mb ram liggen.

Helaas, je moet windows geheel opnieuw installeren bij zoveel nieuwe hardware, vooral het moederbord.

Hoogstwaarschijnlijk gaat mrmusic gelijk krijgen, maar toch is er een kans dat het niet hoeft.
Als de chipset gelijk is (waarschijnlijk niet) aan die van de oude windows installatie zal het werken, is dat niet het geval, dan proberen op te starten in veilige modus, de overbodige drivers verwijderen en dan de nieuwe drivers installeren (ook in diezelfde veilige modus). Geen garantie dat het werkt, maar er bestaat een kans.

Er zijn idd kansen dat het werkt, maar aangeraden wordt windows opnieuw te installeren.

Indien je geen OEM XP cd hebt, kan het gewoon op deze manier.

En idd met hetzelfde merk chipset geen probleem, ook een herinstallatie wil lukken, indien geen oem xp cd, maar de eerste optie werkt prima, doe het ook regelmatig als de PC nog werkt.

dus als ik het goed begrijp heb ik 2 opties:

1. een image file maken van heel mijn windows op een dvd.

2. mijn hdd gewoon op het nieuwe moederbord te plaatsen en dan proberen een safe mode uit te voeren.

p.s. er heeft niemand gereageerd op mijn vorige p.s. ;)

Ik weet niet of je ook de reply's leest, maar niemand heeft die opties gegeven.:confused:

En waar je het met die PS over hebt, ontgaat mij volledig.:shocked:

oh dan heb ik dit verkeerd begrepen:

maestro12: "Hoogstwaarschijnlijk gaat mrmusic gelijk krijgen, maar toch is er een kans dat het niet hoeft.
Als de chipset gelijk is (waarschijnlijk niet) aan die van de oude windows installatie zal het werken, is dat niet het geval, dan proberen op te starten in veilige modus, de overbodige drivers verwijderen en dan de nieuwe drivers installeren (ook in diezelfde veilige modus)"

over die image, ik dacht dat ik dat las op die site, maar dat heb ik dan ook verkeerd begrepen:confused:

en de over de"p.s", ik vroeg of deze stukken hardware bij elkaar goed genoeg is om nieuwe spellen te spelen(fear, stalker, bioshock...)

Ik zou beginnen met gewoon de hdd er in te plaatsen en dan mijn verhaal verder. Mocht dat niet lukken kan je altijd nog de moeilijke weg nemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan