Nieuw moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gordijnman

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2008
Mijn oude moederbord heeft het waarschijnlijk begeven, nu wil ik mijn vrij oude systeem behouden, en dus een nieuw moederbord kopen.
Het moederbord was een Asus A7V266 E(X) Socket A
De rest van mijn systeem is:
Amd Athlon XP 2000+
1 gyg ram
61 GB Maxtor U100/U133 7200rpm (IDE)\
ASUS GF4 Ti4600 128mb videokaart
Soundblaster Audigy

Zijn vergelijkbare moederborden nog te koop (nieuw of tweedehands), en zo ja, welke en waar kan ik deze kopen?
Bij voorbaat dank

Vertel jij het maar:P is het compatibel met mijn systeem, en is het daarna gewoon inpluggen, windows installeren en hij doet het?

Ik heb een DDR 512 MB PC2100, de andere 512 weet ik niet, heb ik er later bijgezet.

Of de videokaart of het moederbord kapot is, is nog niet helemaal duidelijk, wel is duidelijk dat mijn computer in huidige staat niet meer functioneert.
Morgen ga ik naar iemand die er meer vanaf weet, en die ook nog oude onderdelen heeft liggen om te kijken wat wel werkt en wat niet.
Zelf vermoed ik toch eigenlijk moederbord, maar ik weet het niet zeker
Ik wilde even weten of het repareren een dure zaak zou worden. Het blijkt dus van niet

Is het erg moeilijk om een nieuw moederbord erin te zetten, in verband met drivers installeren etc.?
dankje voor je reactie

PS
kan je bij tweakers.net hardware aanschaffen dan? zo nee, waar koop ik deze oude moederborden dan?

Laatst bewerkt:
nee ik vind op zich het zetten van een moederbord geen moeilijke klus.het wijst zich vanzelf met de aansluitingen.
wel die je dan een nieuwe windows instal te doen en de drivers erop te zetten maar ook dat mag geen probleemzijn..

in die link die ik je gaf kun je bij een bord van je keuze weer doorgelinkt worden naar de site's die zo'n bord verkopen.gewoon op de winkelnaam klikken.

mocht je bord kapot zijn dan weet je dat ik nog dit nog heb liggen
het is maar een idee.(ps ga zondag wel op vakantie:-))

dit is het bord
http://www.shopping.com/xPF-Asustek-P4S800

met dus een pentium4 2.8ghz

Laatst bewerkt:
Ja je woont toch een eindje van me vandaan, en ik wil eigenlijk wel een nieuwe zodat ie niet weer over een half jaar kapot is en ik weer een hele dag peentjes zweet omdat ik denk dat mijn harde schijf met al mijn bestanden het heeft begeven,
maar toch superveel bedankt voor je aanbod en je hulp!!!

ok is je eigen keuze

bord is verder echt nog prima.en processor ook.

zie verder de link die ik je gaf:thumb:

Hmm, misschien toch wel aantrekkelijk, Ik vervang dan dus gewoon mijn processor en mijn moederbord en steek verder alles in?
Ik kom er morgen wel op terug:D

ja processor en moederbord van mij.

je eigen mem en schijven etc

ik hoor het wel.

lees ook je andere topic dus ja nu maar afwachten wat kapot is

succes:thumb:

dat pentuim bord van frankwannet is zo wie zo een goede verbettering voor jou.
en er zijn ook nog steeds prosessoren voor te koop ook nog :thumb:

Laatst bewerkt:
Als mijn videokaart hierbij aangesloten kan worden ziet het er heel goed uit!
Bedankt voor de tip!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan