Nieuw moederbord

• Onderwerp starter Onderwerp starter GuusB
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GuusB

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2008
Hallo reaguurders,

Ben ik weer :rolleyes: In mijn vorige topic was iedereen het er over eens dat ik een nieuw moederbord moest. Nu zoek ik een redelijk goedkoop moederbord (€50-€60). Het liefst een mATX omdat ik dan geen nieuwe behuizing hoef te kopen. Dit is me echter af geraden in mn vorige topic maar was het niet eens met de argumenten want ik ken vele mensen die tevreden zijn met hun mATX moederbord als het maar een degelijk merk is. Hier de onderdelen die er op moeten passen:

GeForce 9800GT 512 MB PCI-E
Intel Core 2 Duo E8400 2x3,00GHz 6MB Box
(2x) 2 GB DDR2/800 Dimm
CoolerMaster eXtreme Power RS-430-PCAP 430W

Zelf heb ik al wat gezocht maar weet niet zeker of het aan de eisen voldoet :o

ASUS P5GC-MX/1333
MSI P6NGM-L Socket775 mATX

ik hoop dat jullie me (weer) uit de brand helpen,

Guus B

Toch heb ik in je vorige topic dit advies gelezen:

Koop een mooie nieuwe kast en geen m atx maar gewone Atx kast heeft een veel betere koeling en je hebt meer mogelijkheden.
De lucht doorstroming is veel beter en je hebt de mogelijkheid om wat extra koelers bij te plaatsen als het systeem te warm wordt.

En daar ben ik het volledig mee eens...

Er is niets mis met een mAtx-bord.
Er is wel iets mis met een mATX-kast.

Het gaat erom dat alle hardware nu in de kast gepropt wordt. In een grotere kast zit er veel meer ruimte tussen de onderdelen. Dat is echt geod voor de warmteafvoer.
Ook de extra koelers die je kwijt kan zijn een pluspunt.
Je hoeft echt geen kast van 100 euro te kopen. Als ie maar wat groter is.

Laatst bewerkt:
ja maar mijn budget reikt daar niet naar en dat is mijn probleem want nieuwe behuizing + moederbord wordt mij net iets te duur. Maar ik ga proberen een andere 2e hands kast op de kop te tikken en dan een Asrock ATX te kopen.

ja maar mijn budget reikt daar niet naar en dat is mijn probleem want nieuwe behuizing + moederbord wordt mij net iets te duur. Maar ik ga proberen een andere 2e hands kast op de kop te tikken en dan een Asrock ATX te kopen.

Je kan ook een mATXbord nemen. Maar dan wel met het idee dat je over een niet al te lange periode een grotere kast koopt.

Ok bedankt marsmannetje daar had ik zelf nog niet aan gedacht :thumb:
Maar een grotere kast geeft dus betere luchtdoorstroom mogelijkheden dus ook betere overclockingen enzo? Ik denk dat ik voor de ASUS P5GC-MX/1333 ga en later nog een grotere behuizing bijkoop :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan