Nieuw moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

drioras

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
Beste allemaal :),

Zoals de titel al zegt, ben ik op zoek naar een nieuw moederbord en behuizing. Nu heb ik de behuizing al gevonden, de ELITE 430. Maar nu het er toch van kwam ben ik ook maar van plan om mijn moederbord te vernieuwen, omdat deze die ik nu heb niet echt top is.
Weet iemand een mooi moederbord voor mij?
Ik doe alles op mijn computer: van overclocken tot downloaden tot gamen.
En als een andere behuizing beter past dan hoor ik het graag, ik heb hem nog niet besteld namelijk :)

Groet,
Drioras

Ik heb een AMD phenom II x4 810 @2600 OC @3400, dit is een am3 socket.

stoer maar super duur en volgens mij heeft de TS geen 4 videokaarten die hij in crossfire/sli will zetten
lijkt mij een beetje overkill

in jou geval zou ik voor een Socket Am3+ moederbord gaan

wat is het budget voor het moederbord?

Ik weet niet precies wat een redelijk moederbord kost, maar ik zat zo te denken rond de €100 euro. En nee ik heb geen 3 tot 4 videokaarten, ik heb een enkele 4870 256 bit 1 gb videokaart. Maar toch bedankt voor het meedenken.
Verder zou ik het wel fijn vonden als er 2 pci-e sloten in zitten, want dan kan ik nog een 4870 op de kop tikken :). En wat je zegt over am3+, ik weet niet wat het verschil is tussen am3 en am3+, maar mijn processor is am3. gaat dit dan wel passen?

MVG,
Drioras

alle Am3 cpu's werken op een Am3+ moederbord
Am3+ is niks meer dan een aangepaste Am3 socket

het plus punt is dat je dan in de verre toekomst nog eens een cpu upgrade kan uit voeren
je kan dan bijvoorbeeld ook voor bulldozer cpu's gaan

klikerdeklik

Laatst bewerkt:
Bedankt voor het meedenken.

Is er een beetje goed mee over te clocken?
En ik neem aan dat er ddr3 geheugen op kan?

overklocken zal geen probleem zijn dit is een goed moederbord
en ja DDR3 is het geheugen wat erop gaat

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan