Nieuw moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietje12345

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2010
Beste mensen,

Ik wil mij een ROG Formula moederbord bestellen, ik wou alleen even weten:
Als ik mijn moederbord vervang, en de harde schijf(en) gewoon hetzelfde laat, moet ik dan windows helemaal opnieuws installeren?

In 99% van nieuwe moederborden zul je je windows 7 opnieuw moeten instaleren...
Sorry!

Niet alleen met Windows 7, in principe met elk besturingssysteem.;) Tenzij je echt een identiek dezelfde moederbord plaatst.

neej,, onder garantie is mijn moederbord van laptop vervangen, omdat de oplaad connectie was afgebroken en volgens my ook een stuk van moederbord het moederbord is dus vervangen , maar niks aan bestanden enzo veranderd, ik xal voorde zekerheid van de belangrijkste dingen een backup maken op usb

@henkjan111,

Lijkt me dat jou reactie ergens anders bij hoort.

Ik heb nu effe een ander vraagje, ik heb een SSD (daar staat mijn windows op) en een HDD (daar staan al mijn dingen op van games,programma's etc. etc) maar als ik dan alleen die ssd formatteer en windows opnieuw installeer, en die hdd gewoon laat zoals het is, moet ik dan aal die programmas opnieuw gaan installeren? of heb je een of andere functie die deze programma's herkent? of kan ik gewoon snelkoppelingen maken van .exe files en die dan gewoon openen? of geeft dat conflicten?

M.v.g

Nieuwe snelkoppelingen gaan wel werken volgens mij. Echter al je een beetje snelle pc hebt is opnieuw installeren ook een fluitje van een cent.

Bij mij is het moederbord vervangen (gelijk type) en ik had een met Norton Ghost 14.0 een onafhankelijk herstelpunt gemaakt van de SSD op een externe HDD. Evenwel die moest ik wel kopiëren naar een interne HDD en dan de schijf (Norton Recovery Disk = is installatie schijf) erin stoppen en dan is de backup bereikbaar en kon ik de SSD terugzetten. Ik hoefde dus Windows 7 U niet opnieuw te installeren en alles loopt weer als een trein.

Let even op als je het anders doet dat je bepaalde zaken Mail/telefonie/synchronisatie e.d. eerst exporteert.

Laatst bewerkt:
Ja het installeren van windows is opzich het probleem niet, alleen al die losse programma's inividueel gaan downloaden en installeren heb ik geen zin in. en dan moet ik weer opnieuw word en die **** gaan installeren vanaf een cd, en zoiets, dus ik dacht van als ik nu gewoon die ssd opnieuw installeer en die hdd laat voor wat het is, heb ik in feite alles nog, alleen word dat dan niet door windows als programma's herkent. maar als dat geen conflicten oplevert interessert met dat vrij weinig. En ik denk dat ik het opnieuw kom ant installeren, want ik stap over naar een heel ander merk/type etc.

Dus levert dit nu conflicten op die enigsinds schadelijk zijn?

M.v.g

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan