Nieuw Mother board

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmen__666

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 jul 2002
Hallo..........

Ik heb een nieuw moederbord waar mijn huidige processor in moet. Nu vraag ik me af of de gegevens die op de HDD staan verloren gaan(en dus eerst moet backuppen) omdat deze misschien niet herkent word door het nieuwe BIOS!!??

Iemand een heldere kijk hier op?

bvd
Harmen

Het lijkt me sterk dat een nieuwer moederbord een oudere schijf niet zou herkennen... maar de data kan niet verloren gaan, alleen is het wel aan te raden om Windows 2000 opnieuw te installeren.

bedankt voor je input, maar waarom moet ik 2000 opnieuw installeren?

Nou bijna alle Windows versies hebben problemen met een rigoreuze hardwarewijziging, zoals bij een moederbord. Je hebt kans dat alles vrolijk blijft werken, maar of het ook een snel en stabiel systeem blijft/wordt is maar de vraang.

Nou dat is het nu ook niet :-(

bedankt............

Om eventuele problemen te voorkomen zou ik toch maar de harde schijf backuppen, mocht er wat verkeerd gaan heb je dan in ieder geval je data nog.

Ja dat is ook weer waar, een backup is nooit weg natuurlijk. Maar als het systeem al niet stabiel is zou ik zeker het systeem opnieuw installeren, anders kom je misschien van de regen in de drup, dus van een instabiel systeem door een kaduuk moederbord naar een instabiel systeem door de windows installatie.

Ja zeker, een backup maak je NATUURLIJK altijd! :-))

bedankt heren.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan