Nieuw netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superspinnie

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Hallo,

Ik ben van plan het netwerk in mijn huis te veranderen. Ik heb de volgende wensen:

Er moeten 2 pc's aangesloten worden op een switch met 1 gbp's. Op deze switch komen ook een printer (via een externe printerserver die ik al heb), 1 externe harde schijf die aangesloten kan worden door middel van een netwerkkabel en mijn digitale tv decorder (om programma's direct op de pc op te nemen.

De externe harde schijf wil ik weer koppelen aan een andere externe schijf zodat ik eigenlijk 2 fysieke schijfen kan benaderen via 1 netwerk aansluiting. Nu is allereerst mijn vraag, kan dit? Kan ik de usb externe schijf op de 1 of andere manier koppelen aan de externe hardeschijf die gebruikt maakt van een netwerk aansluiting. Het mooiste zou zijn dat ik deze 2 schijven dan zie als 2 partities op de pc's o.i.d. Wat zijn hier de mogelijkheden voor?

Mijn digitale TV decorder (Siemens Gigaset m750) wil ik gaan gebruiken om de programma's die ik opneem direct via het netwerk op 1 van de pc's te krijgen. Op deze decorder zit een netwerk aansluiting. Volgens de handleiding van dit apparaat moet dit mogelijk zijn. Iemand hier ervaring mee?

Ik heb als bijlage een plattegrondje gedaan zoals het ongeveer moet worden. Althans, zoals ik het in gedachten had. Het grootste probleem zit hem denk ik in het aan elkaar koppelen van de 2 schijven.

Wie kan me tips geven qua de te gebruiken apparatuur en het aansluiten van dit gebeuren?

P.S. ik weet niet of ik dit topic nu in de goede sectie plaats maar kon niet echt een betere vinden..:confused:

Alvast bedankt,

Vincent

Bijlagen

• netwerkplan.jpg
    netwerkplan.jpg
    19,7 KB · Weergaven: 28
Dat aan elkaar koppelen van die schijven lijkt me ook niet haalbaar.

Je kan wel de usbschijf door middel van een usbhub van overal op je netwerk toegankelijk maken.

Dit houdt in dat je hetzelfde krijgt van wat jij voorsteld, maar wat betrefd de harde schijven dus de netwerkschijf rechtstreeks op de switch en de tweede dan:

switch ---- netwerkusbhub ---- harde schijf.

Afhankelijk van de netwerkusbhub zal je die usbschijf dan inderdaad als een (externe) harde schijf zien alsof hij rechtstreeks aan je pc gekoppeld is (hangt af van het feit of de netwerkusbhub deze "illusie" kan creëren of niet). Anders zien de pc's het ook als een netwerkschijf.

Een netwerkschijf kan je als netwerkstation koppelen, maar het blijft als netwerkstation op je pc staan. Niet als partitie of schijf op je pc zelf.

Veel succes:thumb:

Voor de gigabit verbindingen zou ik als je de kabels nog moet kopen kijken voor cat6 kabels, die zijn net iets idealer voor gbit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan