Nieuw (Office)systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mike P

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2003
Ik wil een nieuw systeem samenstellen. Ik gebruik de pc vooral voor (intensief) officegebruik, moet geschikt zijn voor flink multitasken. Games worden niet of nauwelijks gespeeld, wel bewerk ik af en toe foto's. Ik heb dit samengesteld bij Coolprices:

-Antec NSK34480B
-MSI K9A2GM-FIH
-AMD 4850e
-Kingston 4GB DDR2 PC6400
-Asus Geforce 8400
-Samsung 500GB HD502IJ
-Samsung brander en lezer

Net onder de 400 euro, komt Vista nog bij dan. Lijkt dit wat?

Als het toch niet voor games gebruikt wordt dan kun je volgens mij beter Intel nemen i.p.v AMD?

Wat is je budget?
Assemblage is nodig?
OS moet er dus bij (Microsoft Windows Vista Home Premium 64bit?).
Winkelkeuze, je hebt zelf gekeken bij Cool-Prices, dit zijn zeker niet de goedkoopste.

Als je veel multitasked/foto's bewerkt kan je het beste kijken naar een Q6600, rond de 150 euro bij Azerty.
Harde schijf, neem de HD642JJ, dit is momenteel de snelste.

Als je budget excl. Vista op ongeveer 550 euro ligt, is dit een erg mooi systeem:

Laatst bewerkt:
Dank! Budget is niet heel erg strak, maar wat is het voordeel van deze videokaart boven een Ati 2400, aangezien ik niet game (Rollercoaster Tycoon af en toe, maar dat trekt iedere pc wel lijkt me)? Is een Quadcore echt nodig? Multitasken is in mijn geval gewoon een paar internetschermpjes en een paar worddocumenten tegelijk, Msn erbij. Fotobewerking doe ik misschien tien keer per jaar een middagje, meer niet. En hoeveel watt moet de voeding zijn bij een dergelijk systeem?

Je gaf zelf aan dat je een Asus Geforce 8400 wilde kopen als videokaart, deze kaart is gewoon echt helemaal niks. Ik heb gekozen voor de HD3650, dit is betere kaart, prijs ligt wel wat hoger.
Paar internetschermpjes/word-documentjes kan natuurlijk ook met een iets goedkopere processor, maar de Q6600 zal dit allemaal wel ff wat rapper doen.
Bij een dergelijk systeem is een 400+ watt voeding zeker aan te raden, er zit in de aangegeven kast een 430watt, dus dat is goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan