Nieuw Online 20MB maar wireless werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

rob1961

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 jul 2009
Hoi
Via online kreeg in een telefoontje om mijn ADSL 4Mb internet via KPN om te laten zetten naar 20MB via Online.
Dit heb ik dus gedaan en kreeg ook een nieuw Modem een Speedtouch ST706
Via mijn vaste PC werkt dit prima en lekker snel.
Helaas krijg ik mijn Laptops (3 in totaal) via Wireless niet aan de praat.
Er is blijkbaar wel connectie volgens het netwerk centrum (2 blauwe PC'tjes) maar ik kom niet op internet. Heb al vanalles uitgeprobeerd met kabels en via allerlei links op internet gezocht maar kom er niet uit. Ook via Online kom ik (nog) niet echt verder. Zij adviseerden reset van het modem, iets over instellen op de router dat ik uiteindelijk niet kan vinden en andere niet werkende oplossingen. Via Paradigit kreeg ik te horen dat er ook combinatie modems te krijgen zijn bij Online maar daar weet ik verder niets van.
Mijn Wireless router is overigens een Linksys Wireless G-broadband router.
Wie o wie kan mij verder helpen……..
Alvast bedankt.
Gr. Rob Wintjens

hoi.

je zou je internet kabel in de router moeten prikken en in de router je wan instellen met je isp gegevens dus je ip, subnetmask, gateway en dns als ie dat niet automatisch pakt. volgens de site online is je Primaire DNS server: 194.134.5.55 en je Secundaire DNS server: 194.134.5.5

zet alles op dhcp ander krijgt je pc geen ip adressen doorgegeven.

je zegt dat je verbinding kan maken maaar geen internet hebt. wat is je ip als je deze opvraagt van een client? deze kan je opvragen door op 1 van de computers naar start \ uitvoeren en cmd in te typen. typ dan ipconfig. als je een apipa adres krijgt (169 ip dan krijg je geen ip toegewezen van je dns server. het zou makkelijk zijn overiens dat je wat meer info neerzet, want nu ben ik naar alle scenarios aan gissen. hoe meer info hoe meer andere je kunnen helpen.

Hoi
Zojuist een IPCONFIG gedaan op mijn Laptop en deze geeft
IPv4-adres : 192.168.1.102
Subnet : 255.255.255.0
Standaardgateway : 192.168.1.1

De IPCONFIG van mijn PC geeft
IP : 192.168.1.103
Subnet idem
standaardgateway : 192.168.1.254

Op mijn PC als ik inlog naar mijn nieuw Online modem ( 192.168.1.103) krijg ik de volgende info via de "thuisnetwerk" opvraag.
Informatie

Status: Inactief
Type: Generic Device
Verbonden met: ethport1 (Ethernet)
Addressering
Fysiek adres: 00:0f:66:5b:1d:b8
Toewijzing IP-adres: Statisch
IP-adres: 192.168.1.100

Informatie
Status: Actief
Type: Generic Device
Verbonden met: ethport2 (Ethernet)
Addressering
Fysiek adres: 00:0c:76:c3:48:64
Toewijzing IP-adres: DHCP
IP-adres: 192.168.1.103
Gebruik altijd hetzelfde adres: Nee
DHCP-leasetijd: 0 dagen, 20:34:04

Helaas ben ik geen nert in het netwerk gebeuren dus als ik ergens iets moet aanpassen graag even aangeven hoe ik dit moet doen.
Alvast enrom bedankt.
Gr. Rob

Zoals je kunt zien is de standaard gateway op beide machines verschillend. Dat is het IP adres waar de machine mee is verbonden. Dat zou dus jouw router moeten zijn (de linksys). Het lijkt er echter op dat 1 van de 2 daar niet mee verbonden is. Kun je achterhalen wat het juiste IP adres van je router is?
Als je via je webbrowser het ip adres van je standaard gateway intikt zou je op het inlog scherm van jouw router moeten komen. Is dat zo?

Het IP-adres van de Wireless router is 192.168.1.1 en die van de Gateway de 192.168.1.254
Wat mij verbaasd is echter het volgende.
Aan de achterzijde van mijn Gateway heb ik een ingang voor ADSL, een Voice ingang (niet in gebruik) en 2 Ethernet uitgangen.
Van die 2 Ethernet uitgangen gaat er nu een kabel naar de PC en eentje gaat naar mijn Wireless router (linksys). Echter; op deze Wireless router heb ik 5 in/uitgangen en als ik die 2e Ethernetkabel in de Internet ingang stop krijg ik geen connectie tot de router, stop ik hem echter in een van de 4 andere ingangen dan kom ik wel op de router (Alles via de PC natuurlijk). Welke ik van deze uitgangen echter kies maakt voor de Internet toegang niets uit. Het werkt allemaal niet. Wel zie ik dat het internet ledje gaat branden als ik die kabel in de internet ingang stop maar dat lijkt me logisch.
Snap er helemaal niets meer van.............. :-(

Uhh.... Ik ben een beetje de weg kwijt hier. Zo te horen heb je een ADSL modem met router functionaliteit. Kennelijk geen wireless op je ADSL modem? Ik zie namelijk op het Online forum dat er St706 modems met wireless worden uitgeleverd. In ieder geval kun je niet 2 routers zo op elkaar aansluiten en is het dus niet zo gek als je via de Linksys geen connectie kunt maken met het internet. Je kunt dus het beste alleen gebruik maken van de St706 als daar wireless op zit of de Linksys in bridge modus gebruiken. Daarover zijn genoeg draadjes terug te vinden hier hoe dat moet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan