Nieuw OS laat partities verdwijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

eclectic

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2007
Drie harde schijven alle drie zijn gepartioneerd. Letter volgorde C tot en met K.
Drive C gaat kapot. Plaats een nieuwe drive en wederom daarop win2000 pro.
Wat blijkt, na installatie van OS zijn de andere twee drives niet meer leesbaar. Bovendien worden de drives aangeduid met D en E en zijn kennelijk alle partities verdwenen.
De drives bevatten enkel en alleen data. Geen tweede OS.
In de Bios staan alle drie de hardrives aangegeven.
VRAAG:
Op welke manier zijn de andere drives weer leesbaar te maken zonder dat data verdwijnt.

greets
ano

Vraag, hoe groot zijn die schijven, en tot welk service pack heb je 2000 geïnstalleerd?

Heb je ook de LBA48 bit registeraanpassing, voor grotere schijven dan 128 gig., indien van toepassing.

Reply: nieuw OS en partitions verdwijnen.

Hi Lange Pier.

Bedankt voor de snelle reaktie

Motherboard MSI 854GE Max. Met een Intel 2.8 processor.
Oorspronkelijke configuratie van HD's bestond uit; Maxtor diamond plus 40GB; Maxtor diamond plus 60 GB en een Maxtor diamond plus 60 GB.
Deze configuratie van HD's werkte goed tot gisteren. De Maxtor diamond plus 40GB is kapot en tijdelijk vervangen door een Samnsing van 4.8 GB als C:drive.

Operatingsystem is windows2000 met SP 4 en updates.

Een LBA48 bit registeraanpassing heb ik niet. Was niet nodig in de voormalige situatie.
BIOS ziet alle drie HD's.

Tanks en greets
ANO

Dan kun met dit tooltje proberen te achterhalen wat het probleem ermee is, lees eerst daar de gebruiksaanwijzing, het is nogal spartaans.

Tevens, indien je eraan kunt komen, kun je met Acronis Disk Director, die partities in een GUI repareren.

Reply: nieuw OS en partitions verdwijnen.

Lange Pier.

Alvast bedankt. Ik ga de tool downloaden en uitproberen. En laat je het resultaat weten.

Greets
ANO

Update

Hi Lange Pier,

Ik zou je berichten over het al of niet succesvol recoveren van data van de HD's.
Ik heb een tijd met zitten puzzlen met Testdisk. Dat lukte niet erg. Wellicht, achteraf gezien, mede door de toestand waarin de HD's waren. Heb met het programma "Recover my Files" data kunnen recoveren.
Ik loop nu tegen het probleem op dat de partities van de HD's kennelijk nog bestaan als Gost.Een HD met een capacity van 60Gig geeft toegang tot een partitie van 32Gig. De overige aantal Gig's zijn in RAW veranderd. Ben op het WWW aan het zoeken hoe we dit probleem kunnen tacklen. Heb tot nu toe niks zinnigs gevonden. We zoeken verder.
Greets
ANO

Nou, dat progje lost die problemen ook op, hoor.

Je kunt die partitie ook veranderen in een 07, indien het een NTFS partitie was, of een 0B, of een 0C, bij een FAT32 partitie, met dit progje.

Ga met de muis op de eerste rij staan, van de raw partitie, en klik op Set Type, en vernder die daar, en Klik Save Changes, en reboot.

Laatste reaktie

Hi LangePier,
je bent geweldig. We beschikken inmiddels weer over volledig toegankelijke HD's. Ben toch benieuwd wat er vanaf het begin gespeeld heeft. De C:\ beschikt over de partition table. Kennelijk was die op een of andere manier corrupted waardoor het OS de andere [fysical] HD's niet zag. Enfin het probleem is opgelost.
BTW: "HELPMIJ.NL is een fantastisch side met veel praktische info en geschikt voor non techies.
Greets
ANO

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan