Nieuw pc loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niek143

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 aug 2014
Berichten
2
Hallo,

Ik heb 1 maand geleden een nieuwe computer gekocht, ik heb alleen het probleem dat hij best vaak vast loopt, het hele beeld is dan bevroren, de Windows start knop werkt niet meer. De hardware in mijn computer zijn:
- Opslag: Kingston 120gb sata3 v300
- Processor: Gigabyte am3 atx 990fxa
- Moederbord: AMD fx-8320 125w
- Opslag: Western D 1. 0TB 3, 5" Blue
- Videokaart: MSI lightning GTX 770 2GB
- Geheugen: Kingston 8192mb ddr3 1600
- Optical: Samsung 24x dvd rw
- Behuizing: Coolermas 690 III window
- Voeding: MS-Tech MS-N750-VAL-CM 750W
- Software: Windows 8.1 64B OEM
- Monitor: AOC E2461FWH

De computer is 3 keer vast gelopen tijdens het opstarten, en loopt vooral vast tijdens het spelen en het draaien van een Minecraft server (Vooral Snapshots van 1.8), ook loopt hij soms vast bij het spelen van Runescape, Minecraft en Runescape zijn beide spellen die werken met Java, dus misschien ligt het hieraan. Ik ben al 3 keer terug gegaan naar de winkel waar ik de pc gekocht heb, daar hebben ze de eerste keer de hardware geüpdatet en de tweede keer het geheugen gesplit (Heb ik zelf geen verstand van). De derde keer dat ik terug ben gegaan was vandaag, ik heb ze het vastlopen laten zien, want bij hun zelf was hij de vorige 2 keer niet vast gelopen. Nu staat de computer daar en gaan ze Windows opnieuw erop installeren en kijken wat hij dan doet. Mij gaven ze de opdracht om eens navraag te gaan doen op een forum, dus daarom de vraag of iemand hier mij verder kan helpen?
 
Rustig afwachten en hopen dat ze het in de winkel kunnen fixen.
Zo niet dan zou ik men geld terugvragen en een andere pc kopen.

Greets
 
Geen goeie computer zaak die jou vraagt om navraag te laten doen op een forum ... (maar dat terzijde)
Het zou wel es aan de voeding kunnen liggen..
 
Hoi,

Welkom op Helpmij.nl

Zou nog wat geld spenderen want inderdaad de voeding staat niet bekend om zijn kwaliteit wel om zijn slechte kwaliteit;)
En advies winkel om bij een forum te informeren heb een vraagteken van de pc kennis van de winkel:confused:
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties, ik zal het ook doorgeven aan de winkel waar ik het gekocht heb. De winkel is niet heel slecht, ze zijn alleen niet zo thuis in het spel Minecraft daarom dat ik het beter zelf kon gaan vragen op een forum, omdat dat meer mijn taal is. Zelf hadden ze ook al bedacht dat het misschien aan de voeding zou kunnen leggen, maar ze dachten 750W wel goed was, maar ja als deze voeding niet zo'n goede kwaliteit heeft dan moet daar wel even naar gekeken worden natuurlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan