Nieuw pc voor producer

Status
Niet open voor verdere reacties.

nicksanten

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2009
Beste helpers,

Een vriend van mij wil een nieuwe pc. Nou wil hij geen gamesysteem maar aangezien hij producer is wil hij een systeem dat snel en krachtig is. Hij gaat dus niet gamen en heeft dus geen zware videokaart nodig.
Een geluidskaart is in dit geval veel belangrijker, echter heeft hij daar de meeste verstand van dus die had hij zelf al uitgezocht. Nu aan mij de taak om een goede pc samen te stellen.

Hij gaat het dus gebruiken voor produceren van muziek met relatief zware programma's.
Speelt geen games, kijkt er geen films op.
Gaat voor de rest internetten en downloaden.
En gaat gebruik maken van office.
Hij moet een tijdje mee gaan, zeg 3/4 jaar. Maar een tussentijdse update zal toch noodzakelijk zijn.
Budget: €600 euro, exclusief geluidskaart. Mocht dit nou echt te weinig zijn of krijg je voor meer geld echt een forse vooruitgang qua prestaties, zou ik dit ook graag horen.

Ik was aan de hand van wat research op het volgende gekomen:

103woc3.jpg

Mijn vraag is of dit een goed systeem voor hem is? Ik zelf had de ssd gedacht omdat hij gebruik maakt van zware programma's voor het produceren van muziek. Daarnaast leek mij het dus ook handig veel intern geheugen en een krachtige processor in te bouwen. Heb ik zo goed gedacht of denken jullie daar totaal anders over?

En ten slotte, is de videokaart voldoende of gaat dat echt de snelheid van het hele systeem eruit halen?

Graag jullie mening!

Met vriendelijke groet,

Nick

producer?
welke programmas gebruikt hij?
CS5 ofzo?
extra ram is dan aan te raden 16GB minimaal
ook is het slim om je SSD weg te doen die hakt te dik in op je processor kracht en de processor is het bellangerijkst
voor dit soort dingen is een Hexacore/octocore processor de beste keuzen

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie!

Hij maakt gebruik van fruityloops!

Oke maar wat voor processor stel jij voor dan? En is zo'n ssd niet handig om het programma snel te laten laden, maar ook geluiden en nummers te laten inladen in het programma?

Ik heb het afgelopen jaar al diverse van dat soort systeem voor rond dat bedrag voorbij zien komen op de diverse Marktplaatsen e.d.
Dan heb je wellicht niet de allernieuwste en snelste van die serie, maar wel eentje die verre weg veel beter is voor muziekproductie dan welke andere PC ook ;-)

als ik zo naar die spec's kijk van die pc die je laat zien die maakt nog gebruik van het oude Socket 1366 systeem
opzig niks mis mee maar wel erg duur voor wat ze kunnen
een sandy bridge systeem zou het niet veel slechter doen en dat voor de helft van de prijs...

Laatst bewerkt:
Die van A.J. ziet er inderdaad goed uit maar is wel echt teveel van het goede qua budget. Daarnaast vind ik de specificaties niet echt in verhouding staan met de prijs.

Maar om even door te gaan op jou firestorm, wat zou jij aanraden qua processor, intern geheugen en ssd.
Want Asususer komt met een systeem die wel een ssd aanraad, en met een am3+ systeem.

nou het probleem is dat je budget het eigenlijk niet toe staat om een SSD te nemen
hij hakt te dik in op je processor kracht waardoor Renderen of mixen niet optimaal meer werkt
fruityloops maakt gebruik van Hyperthreading dus des te meer core's of threads des te beter
klikerdeklik

helaas zit een i7 2600 sandy bridge systeem niet in je budget want dan heb je al gauw 700 euro nodig

Laatst bewerkt:
Oké, super bedankt firestorm dat ziet er goed uit!

Stel er is wel een budget van 700 euro, wat voor systeem zou het dan worden?
En is het dan handig die 100 euro extra te investeren in een ssd of in de processor/sandy bridge.
En is het die 100 waard ten opzichte van de prestaties?

ik zou eerder voor een FX systeem gaan die hebben meer core's en dus meer threads
als hoewel een Intel Core i7 2600(k) sneller is dan een FX gebaseerd systeem. gaat het meer om de Core's/Threads bij FruityLoops

asususer herhaald eigenlijk gewoon wat ik heb gezecht...
een FX is een type processor van AMD (de Bulldozer serie's) ze zijn voor dit soort applicatie's nog degenlijk maar meer ook niet
als je budget 700 euro is dan word het zoiets klikerdeklik

Oke hier betaal je dan echt fors meer voor de processor, maar is dit het dan ook echt waard qua prestaties? Want deze heeft bijvoorbeeld maar 4 cores, tegenover de 8 cores van het FX systeem?

Het zal iig. 1 van deze systemen worden, aan hem de vraag wat hij er in wilt investeren. Dus dan is het handig te weten of die 100 euro echt waard is qua prestaties!

per core is de I7 2600 velen male krachtiger dan een FX bulldozer processor
verder heb je ook 4 extra threads dat betekent dat er 4 extra core's virtueel worden aangegeven
zo worden Hyperthreaded taken netjes verdeeld en heb je eigenlijk gewoon 8 Core's in gebruik
de 100 euro zal een wereld van verschil zijn zodra hij wilt gaan renderen of compileren

Laatst bewerkt:
Oke even overlegd en het wordt het systeem met de sandy bridge!

Super bedankt voor jullie hulp en ik zal dit topic op de status opgelost zetten!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan