Nieuw Pc'tje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Freak46

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2006
Berichten
288
Hallo,

Iemand heeft gister een nieuwe pc samengesteld, maar ik wou nog even checken of alles wel een beetje goed is. Ik wil wel Doom erop hebben en andere ''Zware'' Games.

Mobo: Abit Ax8
Videokaart: MSI RX 1800XT VT2D
Geluidskaart: Creative X-FI Extreme Music
Processor: AMD Athlon 64 4000 + (Retail, OPGa, San Diego nogwat)
Geheugen: 2x Kingston HyperX Dimm 1GB
Koeler: CoolerMaster Susurro
HDD: 2x Maxtor Diamond 200GB
CD/DVD 2x
Voeding: 500 Watt
 
ziet er goed uit mooie chip die erin zit en een mooie 2 gig werkgeheugen.
zorg wel dat je goede speakertjes bij die xfi hebt, want daaruit komt echt topgeluid:D
 
Mooi spul, maar.

Je zou naar een SATAll bord en schijven kunnen gaan, maar dat is een probleem indien deze de nVidia chipset zou hebben i.c.m. Maxtor schijven.

En het merk voeding staat er niet bij, Asus, Aopen en Nexus hebben betaalbare stille en stabiele voedingen met 120mm fans, er zijn er meerdere, maar die make vaak wat meer herrie, door de 80 mm fan(s).
 
Ik zou de geluidskaart voorlopig laten vallen. Bij standaard speakers hoor je niets verschil en zelfs bij een goed set moet je heel goed kunnen luisteren om iets verschil te horen.
De kwalititeit van de onboard sound is serieus verbeterd tegeover vroeger wil ik maar zeggen.
Moest het tegenvallen kan je nog altijd een betere geluidskaart kopen he.
 
Freak46 zei:
Hallo,

Iemand heeft gister een nieuwe pc samengesteld, maar ik wou nog even checken of alles wel een beetje goed is. Ik wil wel Doom erop hebben en andere ''Zware'' Games.

Mobo: Abit Ax8
Videokaart: MSI RX 1800XT VT2D
Geluidskaart: Creative X-FI Extreme Music
Processor: AMD Athlon 64 4000 + (Retail, OPGa, San Diego nogwat)
Geheugen: 2x Kingston HyperX Dimm 1GB
Koeler: CoolerMaster Susurro
HDD: 2x Maxtor Diamond 200GB
CD/DVD 2x
Voeding: 500 Watt

leuk systeempje, zorg er alleen voor dat die voeding een goed merk als antec, chieftec, tagan of een ander goed merk is. Als ik jou was zou ik die maxtor schijven laten vallen, en er western digital schijven inschuiven. Dit is gewoon mijn persoonlijke mening, maar WD schijven zijn over het algemeen een stuk stiller (dit is mijn persoonlijke mening, dus mij niet gelijk aanvallen)

Je systeempje zit verder leuk in elkaar, ook wel leuk prijsje lijkt mij, maar inderdaad met dit systeem zul je wel zware spellen kunnen spelen.
 
Welk merk is die voeding? btw: die geluidskaart: als die minder als 25 euro is, dan zou ik hem erin laten. Scheelt je een boel cpuload voor het geluid(zeker als je in 5.1 doet!!) Voor de rest een goed systeem, alleen denk ik dat je beter bent met een geforce 7900 gt, die stukken goedkoper is(rond de 300 euro, 200 euro minder dacht ik, correct me if i am wrong) en even goed presteert als een 7800 gtx en misschien ietsje minder als de kaart die jij nu hebt.

Hoef je eiglijk geen dvd-writer:confused:

:edit: Hoeveel kost hij eigenlijk?
 
Ik weet niet hoeveel die kost zie ik dan wel weer.
Trouwens met die videokaarten het geld maakt opzich niet zo uit, het moet een beetje HEEL goed systeempje zijn:rolleyes:

Lange Pier: Wat voor bord en schijven aan van SAta II?

MVG 46
 
Maar een vraagje...
Wat is er nou zo leuk aan Sata II? Is het beter?
 
ik heb zelf een schijf van 160 gig met SATA II en een 200 GB op SATA I... persoonlijk merk ik het verschil amper, in windows helemaal niet, maar tijdens laadtijden bij de games FEAR en BF2 merk je dat ie iets (lees : iets) sneller is dan de 200 gig. Het is dat ze erg dicht bij elkaar liggen met prijs, anders was ik gewoon voor SATA I gegaan. Maar nu de schijven ongeveer even duur zijn zou ik gewoon voor het snelste gaan, wat SATA II is.
 
verschil tussen sata 1 en 2 is bijna niet te merken. dit komt dat de moederborden er nog niet optimaal gebruik van maken.

wel zou ik de videokaart niet van msi pakken, msi heeft veel last van lekkende elco's

verder leuk systeempje en zorg voor een degelijke voeding
 
pc-maken.nl zei:
verschil tussen sata 1 en 2 is bijna niet te merken. dit komt dat de moederborden er nog niet optimaal gebruik van maken.

wel zou ik de videokaart niet van msi pakken, msi heeft veel last van lekkende elco's

verder leuk systeempje en zorg voor een degelijke voeding


Nog iemand ideen voor een videokaart?
 
Freak46 zei:
Nog iemand ideen voor een videokaart?

Misschien moet je niet te veel aantrekken over die opmerking, lekkende elco's is een item uit het verleden, en kwam op meer merken voor, maar dan alleen op moederborden, het kwestie van de bel horen luiden, etc.

Als je van plan bent met SLI te gaan werken, een nVidia, anders zijn de ATI kaarten bijn altijd superieur aan de nVidia's, en was je keus geen slechte.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan