Nieuw ramgeheugen werkt niet! :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lucass

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2013
Hallo allemaal.

ik zit al vrij lang met een probleempje.
Ik heb voor kerst een ramgeheugen 8GB gekregen.
En die wil ik graag in mijn pc doen.
Ik heb nu 4GB erin, en wil 12 erin hebben. ( Het is allebei precies hetzelfde merk enzo. ) Precies hetzelfde alleen dan 8 en 4GB.
Ik heb die 8GB er dus bij in gedaan,
12 bijelkaar dus.
Maar als ik mijn pc dan aandoe, blijft hij 5 minuten aan, en dan gaat ie opnieuw opstarten.
8GB Alleen werkt ook niet, precies hetzelfde probleem! :(
Alleen 4GB werkt wel.
Maar 12 GB niet, en 8GB ook niet

Hier een paar PC specs:

Voeding : Corsair VS Series VS450

RAM 4GB : Corsair 4GB DDR3 1333Mhz (Single Channel)

RAM 8GB : Corsair 8GB DDR3 1333Mhz (Single Channel)

Moederbord : MSI FM2-A75MA-E35

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen!

Alvast bedankt.

Lucas

Met alleen de 8GB erin start je computer dus wel eerst op? of is "aan" dat er geluid is maar verder niets gebeurt?

Het is heel simpel: Je moederbord ondersteund het 8GB reepje simpelweg niet. Op de Memory Support List van jouw moederbord staan geen enkele reepjes van 8GB. Er is dus geen garantie dat er ook maar een enkel reepje is dat werkt in jouw moederbord, ondanks de ondersteuning tot 32 GB geheugen op jouw moederbord.

Wat het antwoord geven op jouw vraag verder bemoeilijkt is dat je geen exacte typenummers geeft van het geheugen. De grootste kans dat het werkt om meer dan 8GB geheugen te gebruiken, is als je een dual channel kit neemt met exact hetzelfde typenummer als een kit in de support list, maar dan met 16GB in plaats van 8GB. De kans is heel groot dat deze kit gewoon zal werken: https://tweakers.net/pricewatch/320147/corsair-cmv16gx3m2a1600c11.html

Edit; Overigens geven geheugenfabrikanten zelfs geen garantie dat 2 reepjes geheugen, zelfs met exact hetzelfde typenummer, naast elkaar zullen werken. Vandaar dat er dual channel kits bestaan. Helaas voor jou is de hoeveelheid geheugen van zo'n kit ofwel 8GB ofwel 16GB, maar niets ertussen in. Triple channel kits kunnen wel uit 12GB bestaan, door 3 x 4GB naast elkaar te zetten, maar quad channel kits dan weer niet om het verhaal compleet te maken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan