Nieuw record op subformulier aanmaken

Status
Niet open voor verdere reacties.

so10070

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Ik wil via een commandbutton een nieuw record aanmaken op een subformulier via VBA. Ik gebruik hiervoor de volgende code. Er wordt de volgende fout gegeneerd: fout 2046, de opdracht of actie NaarRecordGaan is momenteel niet beschikbaar. Maak ik de knop met de ingebouwde macro's lukt dit wel? :(
Code:
Private Sub cmbNieuw_Click()
    Dim EindeActie As Integer

On Error GoTo foutafhandeling

DoCmd.GoToRecord , , acNewRec
    Me.cmbPNaam.SetFocus

Exit_Sub:
    Exit Sub

foutafhandeling:
    EindeActie = info(21)
End Sub

Waarom zou je dat doen op een subformulier? Elk formulier heeft zijn eigen knopjes voor die functie :). Maar misschien heb je de knop op je hoofdformulier gezet en niet op je subformulier.

Normaal maak ik de knoppen aan met de wizard macro. Ik wil extra code aan de knop toevoegen en tracht deze om te zetten in vba. De knop staat op het subformulier. Ik heb als test een formulier aangemaakt en de code "DoCmd.GoToRecord , , acNewRec" zowel als de code "DoCommand.RunCommand acCmdRecordsGotoNew" hierin getest en die werkt. En waarom ik die knop op een subformulier zet, is om de gebruiker voor de gekoppelde tabel in dat subformulier extra records te laten aanmaken.

Maar dat zei ik dus al: dat is normaal gesproken helemaal niet nodig. Als een (doorlopend) subformulier goed is gekoppeld, maak je als je in de lege regel klikt al vanzelf een nieuw record aan. Hoef je helemaal niks voor te programmeren. Maar het moet natuurlijk wel kunnen, en ik zie eerlijk gezegd ook niet waarom het niet zou werken, als ik RunCommand acCmdRecordsGoToNew in een subform zet werkt het gewoon. Kortom: als iets basaals als dat commando niet werkt, dan kun je beter de db uploaden, want dan is er iets anders aan de hand.

Je hebt gelijk: verknocht aan het verleden! Ik ga systematisch deze knoppen van mijn applicatie halen. Hetzelfde geldt trouwens voor de knop "bewaren", denk ik. Kan alleen maar verwarring brengen en ik merk nu (bij God: ik weet niet hoe het komt) dat het wel werkt! Dus: case closed!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan