Nieuw Router

Status
Niet open voor verdere reacties.

zerokil

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2008
Hoi,

Mijn router is het aan het begeven, valt regelmatig uit..
Dus ik ben opzoek naar een nieuwe router. (budget ligt rond de 60/80 euro.)
Vorige router: WRT54GL.
De router die ik momenteel heb is me goed bevallen.
Alleen de laatste paar jaar is het wat slechter geworden.
Signaal is nu eigenlijk te slecht en heb ook nog een PS3 gekregen..
Totaal kunnen er wel 5 apparaten actief zijn die internet nodig hebben.
Zelf dacht ik aan de: TP-Link WR1043ND

Welke router raden jullie aan?
Reacties worden heel erg gewaardeerd!

Met vriendelijke groet,
Tom

De TP-Link WR1043ND is een goede keuze, heb hem hier al een half jaar probleemloos draaien in combinatie met OpenWrt Backfire 10.03.1 maar ook met de standaard firmware draaide hij prima :)

De TP-Link WR1043ND is een goede keuze, heb hem hier al een half jaar probleemloos draaien in combinatie met OpenWrt Backfire 10.03.1 maar ook met de standaard firmware draaide hij prima :)

Wat is er anders bij die Firmware?

Qua merk maakt mij het niks uit. Het gaat mij om de resultaten.

Laatst bewerkt:
Meer controle over het apparaat, software toevoegen (denk aan FTP-server, Webserver en Torrentclients), VLANs aanmaken.

Ik heb het er op gezet in verband met het aanmaken van VLANs voor mijn telefonie.

Meer controle over het apparaat, software toevoegen (denk aan FTP-server, Webserver en Torrentclients), VLANs aanmaken.

Ik heb het er op gezet in verband met het aanmaken van VLANs voor mijn telefonie.

Oke, zo iets had ik al gelezen ja!
Maar welk produc zou jij aanraden? de TP-link of?

In tegenstelling tot iemand hierboven heb ik diverse problemen met Netgear gehad, nu een Belkin die een stuk beter functioneerd maar bij elk merk zul je of kun je dit verhaal wel vertellen denk ik, ga uit van je eisen en kies daar de router bij.

Eisen

• Snelheid
  • Bereik
  • Share

Dit zijn mijn eisen, dan lijkt mij TP-Link WR1043ND de beste keus.
Wat denken jullie?

Maar welk produc zou jij aanraden? de TP-link of?

Zoals Lange Pier al aangeeft, het is afhankelijk van wat je er mee wilt.

Voordeel van de TP-Link t.o.v. de Netgear qua bereik is dat je bij de TP-Link eventueel een andere antenne kunt aansluiten mocht het standaard bereik niet voldoende zijn.

Laatst bewerkt:
Zoals Lange Pier al aangeeft, het is afhankelijk van wat je er mee wilt.

Voordeel van de TP-Link t.o.v. de Netgear qua bereik is dat je bij de TP-Link eventueel een andere antenne kunt aansluiten mocht het standaard bereik niet voldoende zijn.

Het gaat bij mij ook omde snelheid en of de router een PC, PS3 en nog een paar smartphones tegelijk aan kan..

Beide routers hebben dezelfde snelheid en qua aantal aangesloten apparaten zal er ook geen verschil in zitten (sowieso bedraad niet)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan