stentehman
Gebruiker
- Lid geworden
- 29 okt 2011
Beste helmijmedeforumleden,
Reeds heb ik een computer aangeschaft met de volgende samenstelling :
Case: Thermaltake Chaser MK-1
Processor: Intel i2500k
Proc Koeler: Scythe Mugen 2 rev.B
Moederbord: ASUS P8P67-M B3 Revision
Geheugen: G.Skill Ripjaws 2x4GB 1333Mhz
Videokaart: MSI GTX 570 Twin Frozr iii Power Edition
Voeding: Corsair Gaming Series GS600
Schijf : Sony Optiarc
HDD: Samsung 1TB Green F3
Dit allemaal netjes geinstalleerd volgens de gebruiksaanwijzing.
Dubbel gecheckt of alle kabels goed verbonden zijn. In dit geval vooral de 24pin en 8pin voor het moederbord. Deze zijn correct verbonden.
Gekeken of het geheugen wel ondersteund was door het moederbord. Ja hij staat in de lijst.
Alle caseconnecties(LED Fans/On button en RESET button) zijn correct verbonden met het moederbord.
En dan komen we bij het magische moment. Start hij op.
In dit geval niet 1 ENKELE reactie tot mijn frustratie.
Ik heb veel gezocht naar een mogelijke oplossing en ik kan nergens een juiste aanleiding vinden waardoor dit probleem zich voordoet. Bij het starten brand alleen het het groene moederbord lampje naast het DDR3 geheugen. Dit is of ' het standby lichtje' dat altijd aan is of dit is een indicatie dat het aan het DDR3 geheugen ligt. Vervolgens heb ik geprobeerd het met 1 geheugen module op te starten en ook afgewisseld met plaatsen. ipv de blauwe fitting de zwarte in dit geval geprobeerd. Helaas zonder resultaat. :evil:
Nu ben ik ten einde raad. Daarom hoop ik dat jullie misschien iets kunnen betekenen om het probleem te verhelpen. De aanknop op mijn case is correct verbonden en alles weigert aan te gaan.
Probleem samengevat : PC weigert op te starten. Wel brand er een lampje op het moederbord zelf.
Sten.
Reeds heb ik een computer aangeschaft met de volgende samenstelling :
Case: Thermaltake Chaser MK-1
Processor: Intel i2500k
Proc Koeler: Scythe Mugen 2 rev.B
Moederbord: ASUS P8P67-M B3 Revision
Geheugen: G.Skill Ripjaws 2x4GB 1333Mhz
Videokaart: MSI GTX 570 Twin Frozr iii Power Edition
Voeding: Corsair Gaming Series GS600
Schijf : Sony Optiarc
HDD: Samsung 1TB Green F3
Dit allemaal netjes geinstalleerd volgens de gebruiksaanwijzing.
Dubbel gecheckt of alle kabels goed verbonden zijn. In dit geval vooral de 24pin en 8pin voor het moederbord. Deze zijn correct verbonden.
Gekeken of het geheugen wel ondersteund was door het moederbord. Ja hij staat in de lijst.
Alle caseconnecties(LED Fans/On button en RESET button) zijn correct verbonden met het moederbord.
En dan komen we bij het magische moment. Start hij op.
In dit geval niet 1 ENKELE reactie tot mijn frustratie.
Ik heb veel gezocht naar een mogelijke oplossing en ik kan nergens een juiste aanleiding vinden waardoor dit probleem zich voordoet. Bij het starten brand alleen het het groene moederbord lampje naast het DDR3 geheugen. Dit is of ' het standby lichtje' dat altijd aan is of dit is een indicatie dat het aan het DDR3 geheugen ligt. Vervolgens heb ik geprobeerd het met 1 geheugen module op te starten en ook afgewisseld met plaatsen. ipv de blauwe fitting de zwarte in dit geval geprobeerd. Helaas zonder resultaat. :evil:
Nu ben ik ten einde raad. Daarom hoop ik dat jullie misschien iets kunnen betekenen om het probleem te verhelpen. De aanknop op mijn case is correct verbonden en alles weigert aan te gaan.
Probleem samengevat : PC weigert op te starten. Wel brand er een lampje op het moederbord zelf.
Sten.