Nieuw samengestelde pc start niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

stentehman

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2011
Beste helmijmedeforumleden,

Reeds heb ik een computer aangeschaft met de volgende samenstelling :

Case: Thermaltake Chaser MK-1
Processor: Intel i2500k
Proc Koeler: Scythe Mugen 2 rev.B
Moederbord: ASUS P8P67-M B3 Revision
Geheugen: G.Skill Ripjaws 2x4GB 1333Mhz
Videokaart: MSI GTX 570 Twin Frozr iii Power Edition
Voeding: Corsair Gaming Series GS600
Schijf : Sony Optiarc
HDD: Samsung 1TB Green F3

Dit allemaal netjes geinstalleerd volgens de gebruiksaanwijzing.
Dubbel gecheckt of alle kabels goed verbonden zijn. In dit geval vooral de 24pin en 8pin voor het moederbord. Deze zijn correct verbonden.
Gekeken of het geheugen wel ondersteund was door het moederbord. Ja hij staat in de lijst.
Alle caseconnecties(LED Fans/On button en RESET button) zijn correct verbonden met het moederbord.

En dan komen we bij het magische moment. Start hij op.
In dit geval niet 1 ENKELE reactie tot mijn frustratie.

Ik heb veel gezocht naar een mogelijke oplossing en ik kan nergens een juiste aanleiding vinden waardoor dit probleem zich voordoet. Bij het starten brand alleen het het groene moederbord lampje naast het DDR3 geheugen. Dit is of ' het standby lichtje' dat altijd aan is of dit is een indicatie dat het aan het DDR3 geheugen ligt. Vervolgens heb ik geprobeerd het met 1 geheugen module op te starten en ook afgewisseld met plaatsen. ipv de blauwe fitting de zwarte in dit geval geprobeerd. Helaas zonder resultaat. :evil:

Nu ben ik ten einde raad. Daarom hoop ik dat jullie misschien iets kunnen betekenen om het probleem te verhelpen. De aanknop op mijn case is correct verbonden en alles weigert aan te gaan.

Probleem samengevat : PC weigert op te starten. Wel brand er een lampje op het moederbord zelf.

Sten.

Hoi,

Neem aan dat je de afstand busjes tussen moederbord en kast ook goed hebt zitten? en wat ik meestal doe ik bouw hem buiten de kast op en begin zo kaal mogelijk.

Hoi.

De afstandbusjes tussen het moederbord en kast zitten goed. Ik zal dit straks nog even een extra keer controleren. Mochten deze niet goed zitten, wat zou er in dit geval dan kunnen zijn waardoor m'n computer niet opstart?

Daarom ben ik dus tot einde raad, ik heb mijn moederbord op het 'anti statische plastic' papier geplaats en hem zo proberen te draaien. Daadwerkelijk dus buiten de case zelf.
Ben dus in dit geval kaal begonnen zonder resultaat. Het 'standby' lampje blijft branden. Geen reactie van de fans, niks. Heb wat dingen geprobeerd met het memOK knopje. Ook in dit geval geen reactie.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Zou kortsluiting kunnen opleveren ,maar ik zie hier dat je minimaal 550 watt voor de videokaart nodig hebt haal de videokaart eens eruit. even voor de zekerheid je weet nooit.

Als je dit kan bevestigen. Ik heb een calculatietool gebruikt voor het verbruik van m'n case en kwam op 540watt uit op vol vermogen. De afstandsbusjes zijn goed gemonteerd en het moederbord zit ruim van de kast zelf. Ook zou de MSI Twin Frozr GTX 570 heel weinig watt gebruiken vergeleken met andere GTX 570 modellen.
Nu gedemonteerd en nogsteeds geen reactie van de case. Het lampje blijft verders nu ook branden op het moederbord.

Hoi,

Ik meld alleen even wat nvidea opgeeft al eens zonder de kaart geprobeerd?

Helaas zonder resultaat. De 2 6pins losgemaakt en de videokaart er volledig uitgehaald. Nogsteeds geen reactie :(

Laatst bewerkt:
Hoi,

Je zou haast denken dat of de voeding of moederbord niet goed functioneert zou maandag eens contact met de leverancier opnemen lijkt mij het verstandigst:confused:

Ik snap ook niet waar het probleem zit. Ik ga zowieso contact opnemen, ik hoop dat de klantenservice deugt. Bedankt voor de bijdrage zie je zover geleverd hebt. Hoop dat andere misschien nog een kleine inbreng hebben, anders hopen dat de klantenservice het oplost.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Mag ik vragen waar je het gekocht hebt in ieder geval succes:thumb::thumb:

Ik heb alle onderdelen gekocht bij Azerty op de processor en videokaart na.
Door deze appart te kopen scheelde mij dit 40-50 euro op mijn budget.
Ook heb ik mijn HDD schijf bij iemand op marktplaats gekocht. Het model Samsung F3 1TB Green edition verkocht een bekende eigenaar(veel actief op marktplaats) voor 85 euro.
Ook dit scheelde mij ten opzichte van de prijs op het moment '135euro' gemiddeld heel wat.

Hoi,

oke , misschien nog de mogelijkheid om een andere voeding te proberen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan