Nieuw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0561

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2011
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuw scherm. Ik ga dit scherm gebruiken om te gamen en dingen voor school. Ik wil wel graag een IPS paneel omdat deze wel veel mooier beeld schijnen te hebben. Ik zat te twijfelen tussen deze twee, maar als jullie iets beters weten wil ik graag kijken. http://tweakers.net/pricewatch/315805/lg-ips237l-zwart.html
http://tweakers.net/pricewatch/313329/asus-mx239h-aluminium-zilver-zwart/specificaties/
Mijn voorkeur gaat wel uit naar de ASUS omdat ik die er wat mooier uit vind zien, maar die is wel een stuk duurder. Ik weet dat de randen van deze schermen niet enkele millimeters zijn, zoals op het plaatje is maar de randen zijn toch wel mooi dun. Denken jullie dat deze goed zijn om te gamen? Ik denk dat een reactietijd van 5 milliseconde wel goed is. Ik vroeg me dus af of er nog belangrijke dingen zijn om op te letten behalve het paneel, de resolutie en de helderheid.

Als iemand een echte aanrader heeft zou ik die ook graag bekijken,

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
reactitijd van 5 mm, het is in seconden maar goed (voor beeldshermen toch, denk ik :D)
5 is iets t weinig

Laatst bewerkt door een moderator:
@pcexpert,

Wil je de volgende keer een normale reactie geven. Ik heb het nu wat aangepast.

Je zult een keuze moeten maken, TN schermen zijn sneller en beter voor gaming, een IPS scherm heeft een mooier kleurbereik bedoeld voor rendering van foto's en films. kan ook wel mee worden gegamed maar is er eigenlijk niet voor bedoeld.

Ik gebruik nu een 1440X900 acer scherm van 8 jaar geleden of iets dergelijks en ik heb nergens last van wat betreft ghosting. Volgens mij is de reactietijd van dit scherm ook 5ms, dus ik denk dat ik met die schermen geen probleem zal hebben?

Loop gewoon een mediamarkt binnen of een andere zaak met veel keus en bekijk wat ze hebben staan, om nu af te gaan op anderen hun mening is ook zo wat, die hebben alleen ervaring met wat ze zelf hebben of hebben gehad.

Off-topic:
Sorry hoor langepier maar ik vind dit niet een goed advies wat je geeft.
Bij 9 van de 10 mediamarkten weten de verkopers daar niet waar ze het over hebben.
Hun doel is toch om dingen aan jou te verkopen? Dus waarom zouden ze niet dat ow zo dure ips scherm wat daar staat aan je verkopen?

On-topic:
Ik zou zelf gewoon gaan voor een led schermpje ipv ips. Zoals al eerder gezegd is zijn deze schermen meer gebruikt voor foto's etc.

Ik weet ook niet welke games je speelt? Als je bijvoorbeeld FPS speelt moet je niet gaan voor IPS.
Als je bijvoorbeeld veel waarde hecht aan kleuren in een spel kun je wel voor een IPS scherm gaan.

Misschien heb je hier ook nog iets aan : http://toptengamer.hubpages.com/hub/Top-Gaming-Monitor

Ook off topic.
@gerrit18, geen commentaar op iets wat ik niet zeg, "BEKIJK" staat er, niet KOPEN.
En als je dan eerst dan naar je eigen advies wil kijken, een IPS is ook een led scherm, waar heb je het over?

Ik speel vooral CoD, maar ik heb nu een heel oud acer scherm en heb geen last van ghosting ofzo dus het lijkt mij dat ik met een high-performance IPS geen last heb daarvan? De reactietijd is ook 5 milliseconde, dat is best goed. Bij de mediamarkt heb ik al eens gekeken maar schermen hebben ze niet zo veel, vooral tv's.

De bedoeling was dat je het zelf zou zien wat het verschil in een tn of ips scherm zou zijn, je gaat nu af op anderen en de schermen voor gaming hebben over het algemeen een toegangstijd van 2ms.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan