Nieuw speakers doen het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat geeft de documentatie aan die bij je boxen geleverd worden?

Kan je het geluid ook harder of zachter schuiven in de Volume Instellingen of is alles grijs afgebeeld?

ik kan alles gewoon verschuiven ja ook bij geavanceerd.
de cd is de installatie-cd van de EMU10K1, die heb ik net laten draaien en geinstalleerd.

Zit er geen los volume knopje bij de boxen :(

ik heb nu net die cd van nvidia ook maar even opnieuw geinstalleerd.. nu krijg ik alleen een heeeel vaag geluid uit de subwoofer.. niet uit de bokse. heb al in de volumeregeling gekeken maar daar vind ik niks... maaaaaarrr t gaat de goede kant op er komt in elk geval geluid uit!!!

Sluit je de boxen wel op de goede kaart aan?

Dus aansluiten op de kaart die onderin de kast zit (met de connectoren horizontaal en niet verticaal)

ja dat is t probleem niet. t probleem is dat, door de installatie van die andere versie windows, mijn drivers verlore nwaren gegaan. die persoon heeft er toen KxMixer opgezet als driver omdat hj de drivers niet kon vinden van mijn geluidskaart/speakers. op een gegeven moment deden 3 speakers het niet meer (5.1 set) ik dacht dus dat die kapot waren. nu heb ik een nieuwe set aangesloten waar helemaal geen geluid uit kwam. nu dus wel, maar klinkt heel erg ver weg en komt alleen via de subwoofer. (is ook een 5.1 set)
ik heb alles opnieuw geinstalleerd. beiden kaarten etc. ...
ik ben echt ten einde raad ik heb naar mijn idee alles al geprobeerd ik heb dit probleem al maanden en ik heb nu sinds 3 dagen deze set waar ik ook weer gelazer mee heb :( :rolleyes:

jawel maar die staan allemaal aan :confused:
Volgens deze productbeschrijving zit er één volumeknop op de rechtersataliet en een bass-control op de subwoofer.
(Die versterkte hoofdtelefoonuitgang laat ik buiten beschouwing, of heb je er een hoofdtelefoon in zitten?).
Er zat ook een papieren handleiding bij de set, wat staat daar in?
Kijk eens in Apparaatbeheer, Besturing voor geluid, video en spelletjes.
Voorbeeld:

realtekdriverfq2.jpg

Heb jij daar rode of gele icoontjes staan, of misschien ergens anders in Apparaatbeheer?

NB: Je moet wel een keus maken, wil je de "losse" Creative geluidskaart gebruiken of de onboard nVIDIA? Je hebt nu de drivers voor elk van de twee geinstalleerd?

Je moet niet beide drivers installeren.

Je hebt de drivers van de Creative-kaart als 1e geinstalleerd. Dan moet je ook de boxen op deze kaart aansluiten.

Dus gooi de drivers van nVidia er maar weer af. Deze kaart heb je namelijk ook uitgeschakeld in het BIOS.

Volgens deze productbeschrijving zit er één volumeknop op de rechtersataliet en een bass-control op de subwoofer.
(Die versterkte hoofdtelefoonuitgang laat ik buiten beschouwing, of heb je er een hoofdtelefoon in zitten?).
Er zat ook een papieren handleiding bij de set, wat staat daar in?
Kijk eens in Apparaatbeheer, Besturing voor geluid, video en spelletjes.
Voorbeeld:QUOTE]

Nee boeing ik heb geen gele of rode icoontjes staan.. er zit indd een volumeknop op de FR boks, die heb ik aangezet. Er zit ook een bass-volume knop op de sub ja die stond ook aan. In de handleing stond alleen welke draden waar in de sub moesten en welke waar in de pc. ik heb de draden van sub naar pc gewoon op kleur erin gedaan. in de handleing staat groene front stekker op front out, zwarte rear stekker op rear out en oranje center/sub stekker op center/LFE.. misschien dat ik dat dan verkeerd heb gedaan want op mijn systeemkast bij de inouts staat alleen -1, -2 het icoon van een mic, -3 em digital out..
ik heb nu rear in -2 (zwart in zwart), front in -1 (groen in groen) en cen/sub in digital out.. (oranje in oranje) is dit wel oke??

Groetjes Sandy

Je moet niet beide drivers installeren.

Je hebt de drivers van de Creative-kaart als 1e geinstalleerd. Dan moet je ook de boxen op deze kaart aansluiten.

Dus gooi de drivers van nVidia er maar weer af. Deze kaart heb je namelijk ook uitgeschakeld in het BIOS.

ik heb van nvidia ook drivers voor de video. als ik in de software lijst kijk zie ik indd nvidia driver verwijderen staan. als ik dat probeer krijg ik een melding met 2 keuzes:

- verwijder alle nVIDIA stuurpr.
- verwijder alleen het volgende:

* nvidia IDE driver
* nvidia memory controller driver
* nvidia nforce PCI system management driver

kan ik dit wel allemaal weghalen dan?? :rolleyes:

ik heb ook nog iets anders in mijn software lijst zien staan trouwens... :

microsoft user-mode driver framework feature pack 1.0

is dit misschien ook iets wat ermee te maken kan hebben ??

ja echt een genie ben ik niet dus misschien zit ik helemaal verkeerd te denken maar er staat driver bij dus ik dacht tsja.. :D

ik heb van nvidia ook drivers voor de video. als ik in de software lijst kijk zie ik indd nvidia driver verwijderen staan. als ik dat probeer krijg ik een melding met 2 keuzes:

- verwijder alle nVIDIA stuurpr.
- verwijder alleen het volgende:

* nvidia IDE driver
* nvidia memory controller driver
* nvidia nforce PCI system management driver

kan ik dit wel allemaal weghalen dan?? :rolleyes:

Nee, je moet alleen de nVidia-driver weghalen voor je geluidskaart. Niet voor je nVidia-videokaart. Als je niet de keus hebt om alleen de driver van de geluidskaart te verwijderen, dan gewoon daarvan niks verwijderen.

ow okee, dan verwijder ik maar niks voordat ik mn pc naar de filistijnen help :D

maar kan iemand me misschien nog helpen??
want ik heb nogsteeds geen geluid :confused:

ik ben wel iets verder gekomen..
ik heb na een aantal dingen te hebben geprobeerd toch maar weer dat KxProject erop gezet.. in dat programma heb ik de luidsprekertest gedaan en er kwam geluid uit!!
maaaaaar....
het gele stekkertje gaat in de input van 'digital out' nu kan ik in de kxmixer wel digital uit/aan zetten maar alleen als dat uit staat doet die speakertest het..
nu denk ik dat het iets te maken heeft met het digitale geluid.. omdat mijn muziek en andere geluiden het dus nog steeds niet doen.|
kunnen jullie me misschien nu wat verder helpen????:D

Groetjes

Hoi !

Wat dacht je van hulp vragen bij een vakman ?

Op afstand wordt het steeds ingewikkelder, en door een kenner is het binnen 5 min. opgelost !

Greetz,

Harry.

Hoi Harry ja was het maar zo makkelijk:rolleyes:
daar moet je wel tijd en geld voor hebben he..:D

ondertussen heb ik mn speakers wel aan de praat gekregen doordat ik dat KxProject er weer opgezet heb maar nu doen weer 2 speakers het niet van de 4 :confused:
wat ik ook doe in die setup het helpt gewoon niks. echt zo vreemd:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan