Nieuw spel maken (World Of Warcraft)

Status
Niet open voor verdere reacties.

themasterchief

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2010
Hoi

ik wil graag een nieuw spel maken dat een beetje op wow(world of warcraft) lijkt maar ook niet teveel.
mensen die zin hebben om mee te werken kunnen helpen ik heb al best veel ideën, alleen in 3d heb ik nog niet veel ervaring dus jah...
ik heb ook nog geen goeie engine enzo gevonden dus als je hints hebt post ze dan aub

voor mensen die willen helpen:
dit spel moet online te spelen zijn net zoals wow hoeft niet echt goeie graphics te hebben maar mag niet te lelijk worden. ik zou dit spel graag in de moderne tijd willen hebben en iets realistiser. :d:d:d:d:d

P.S. srry als het een verkeerde subsectie ofzo is

Laatst bewerkt:
Veel succes, maar ik zal het maar gelijk zeggen dit gaat je niet lukken...
Of je moet een persoon zijn met veel geld en goede ideeën (de mmorpg markt is volgens mij redelijk verzadigd) en je geeft al zelf aan dat je niet veel ervaring hebt dus... En zoek maar andere topics op hier op helpmij, daar werd iedereen afgeraden of geadviseerd het niet te doen.

Maar nog maals veel succes en hopelijk heb jij over een jaar of 5 een mooie game...

drm vroeg ik ook of mensen mij zouden kunnen helpen en als er (als het komt) een demo uitkomt met een klein begingebied waar je een maand of 4/5 mee bezig bent hoop ik ook dat er nog meer mensen zouden kunnne helpe:cool::cool::cool:

drm vroeg ik ook of mensen mij zouden kunnen helpen en als er (als het komt) een demo uitkomt met een klein begingebied waar je een maand of 4/5 mee bezig bent hoop ik ook dat er nog meer mensen zouden kunnne helpe:cool::cool::cool:

Ik weet niet hoe oud je bent? Maar ik denk dat het erg moeilijk is om mensen te vinden die met jouw mee willen werken, want die is zeker het eerste project aan je wil gaan werken of niet?
Als ik jouw was zou en je wat met game design wil gaan doen is op een vlak gaan richten en daar goed in worden en dan andere projecten gaan helpen (zoals mods van bestaande games).

Denk eerder aan de grafische en in-game opties als Minecraft. De maker beweert het in een middagje in elkaar gezet te hebben (er verschijnen nog steeds bugfixes, maar toch) De maker is er miljardair van geworden.

zulke grootte games maken is in je eentje onmogelijk, kijk nou eens hoe groot dat team achter WOW is. en als je al geen ervaring hebt niet aan beginnen!, al helemaal niet als het online moet werken.

WOW heeft veel meer mensen, eentje voor grafisch design, eentje voor bewegingen te maken, eentje voor bugs eruit te halen. etc.

Denk eerder aan de grafische en in-game opties als Minecraft. De maker beweert het in een middagje in elkaar gezet te hebben (er verschijnen nog steeds bugfixes, maar toch) De maker is er miljardair van geworden.

middagje :P? Hij is er al zo een jaartje mee bezig. Telkens een beetje meer ge-add. Eerst was er geen vloeiend water, health of zelfs tools. Anyway je zou eerder aan zoiets moeten denken ja. Een spel maken is echt zeer moeilijk ^^ zeker als je 3d graphics wilt hebben. Ik zou eerder denken aan een source mod als je gewoon wat voor je plezier wilt doen.

Het begin heeft hij in een middagje gemaakt (Bron: Wikipedia) Maar daarna is hij een stuk verder gegaan met toevoegen.

Veel succes, maar ik zal het maar gelijk zeggen dit gaat je niet lukken...
Of je moet een persoon zijn met veel geld en goede ideeën (de mmorpg markt is volgens mij redelijk verzadigd) en je geeft al zelf aan dat je niet veel ervaring hebt dus... En zoek maar andere topics op hier op helpmij, daar werd iedereen afgeraden of geadviseerd het niet te doen.

Maar nog maals veel succes en hopelijk heb jij over een jaar of 5 een mooie game...

5 jaar? Haha, ik denk wel ietsjes langer.

wat vreemd dat ik nu pas deze topic onder ogen krijg, ik ben altijd (vooral) op zoek naar topics waarin mensen praten over zelf een game maken.

zelf maak ik al dik 10 jaar sp-mappacks en sp-mods met fpshooter games, en de laatste 4 maanden ben ik bezig geweest om nu dan toch eindelijk eens mijn eerste echte indie game te ontwikkelen.

laat ik beginnen met te zeggen dat je vooral niet moet laten ontmoedigen door alle berichten hier, als jij graag een game wilt maken dan moet je dat vooral doen!!!
gewoon beginnen en zien waar je uitkomt!!

nu weet ik als geen ander dat wat hierboven gezegt is wel veel waarheid in zich heeft, een game maken is echt iets van een lange adem hebben, t kost gewoon echt ontzettend veel tijd en inspanning. maar, dat maakt niet dat t niet gedaan kan worden!!!
en, in je openingsthread geef je zelf al aan dat je inziet dat een super 3d game maken niet gedaan kan worden in een weekend. ook geef je aan dat de game er niet super hoeft uit te zien, en ook heel slim om eerst gewoon een soort beta demo te willen maken met een klein(er) speelveld. te vaak zie je dat mensen beginnen met een fantastisch maar onuitvoerbaar idee, en na 2 a 3 maanden beseffen ze de fout en stoppen dan.
wat jij wilt kan, maar besef wel dat je hiervoor flink aan de slag moet.
ook moet ik toegeven dat t misschien beter is om eerst een mod te maken, met WoW bijvoorbeeld. want een game zelf maken is gewoon veel moeilijker. met een mod hoef je je niet te bekommeren om coding en scripting.

wat je je het eerste moet afvragen is wat je precies wilt met deze game, wil je m gewoon met vrienden kunnen spelen on line, of wil je m echt verlopen?

als je m met vrienden wilt kunnen spelen, en andere mensen, zonder er geld aan te verdienen. dan raad ik je echt aan om een mod te maken. een mod (midification) wil zoveel zeggen als dat je een bestaande game neemt en alles (figuurtjes, texturen, models, sounds, effecten, etc) uit deze game gebruikt in een landschap dat je zelf maakt. je kan dan verder gaan en zelf models, texturen, sounds, etc toe voegen. of je gaat nog een stap verder en maakt een TC (Total Convertion), dit wil zoveel zeggen als dat je enkel nog het programma van de game gebruikt maar dus al het andere zelf maakt, de models, sounds, etc. Daar je aangeeft nog geen ervaring te hebben raad ik je echt aan om eerst een mod te maken, want met het kiezen van een engine ben je er nog niet als je een game wilt maken. die engine moet je zien als een programma waarmee je een game kunt maken, wat niet inhoud dat alles al gedaan is. wanneer je een figuurtje bijvoorbeeld wilt laten lopen met zo'n engine dan zul je zelf alle scripting ervoor moeten doen. en goede coders en scipters zijn niet veel voor handen, en zij die wel de klus kunnen klaren zijn altijd al bezig met andere projecten. daarbij komt dat er een groot risico aanzit wanneer zij jou project willen helpen bouwen. zij steken er een enorme hoop tijd en moeite in, en de kans dat een game afkomt van iemand die dit nooit eerder heeft gedaan is echt heel klein, hier zien we wekelijks de voorbeelden van op alle dev. forums.

leon

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan