Nieuw Stuurprogramma Nvidia lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Proxect

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2013
Beste,

Ik kreeg een update voor mijn videokaart (Nvidia Geforce GT635M) en heb dus hem geprobeerd te instaleren alleen nou nou kreeg ik het volgende te zien: Installatiepakker is corrupt (zie bijlage). Doe ik iets verkeerd of is hier een andere rede voor? Weet iemand misschien een oplossing?

Mvg,

Bijlagen

• Nvidia.jpg
    Nvidia.jpg
    80,9 KB · Weergaven: 130
Ik heb 'm vorige week binnen gekregen (melding van Nvidia) Hier lukte hij wel. Al opnieuw geprobeerd? Houd ook even in je achterhoofd dat je videokaart een OEM kan zijn waar de laptopfabrikant (met toestemming van) eigen drivers voor ontwikkeld heeft die zich niet met 'echte' Nvidia drivers laten updaten.

Heb al een aantal keren geprobeerd, helaas lukt het niet. En wanneer ik op aangepaste installatie klik dan duurt dit erg lang en gebeurt er bijna niks, ik krijg alleen een scherm te zien met: 'Bezig met voorbereiden van installatie'.

Hoe kan ik er achter komen of mijn videokaart een OEM kan zijn?

Zoek dan eens op de site van de laptopfabrikant uit of je mogelijk te maken hebt met een OEM videokaart die door de laptopfabrikant zelf is gemodificeerd cq. zelf drivers voor heeft uitgegeven. Vaak kun je dat met een heel klein beetje 'zoekmoeite' wel vinden.

Wat je ook nog kunt proberen (risicoloos) is eerst het huidige stuurprogramma van Nvidia verwijderen (configscherm-> apparaatbeheer -> videoadapter->installatie ongedaan ongedaan maken), de machine opnieuw opstarten en dan nog eens die drivers van Nvidia proberen binnen te harken en te installeren. Maak vooraf wel even een herstelpunt.
Je hebt dan 2 opties om de boel te herstellen als het toch niet lukt en je gehele machine begint te 'steigeren' :
1. het herstelpunt
2. niet het herstelpunt gebruiken maar gaan naar configscherm, apparaatbeheer, videoadapter -> stuurprogramma en daar kiezen voor : vorig stuurprogramma.

Optie 2 werkt het snelst.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan