Nieuw surround systeempje werkt niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

patjebond

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Hallo Helpmij!

Ik heb sinds vandaag een nieuw 5.1 surround systeem van de kijkshop, was nodig toe aan een nieuwe maar gebruik het toch niet zoveel. Nu moest ik mijn speaker configureren naar 5.1 surround en als ik op test druk dan werken al de 5 speakers gewoon, maar speel ik muziek af in Media Player of youtube dan doen alleen de 2 frontspeakers het.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen, de geluidskaart is geintegreerd in het moederbord maar heeft gewoon de groene, zwarte en oranje aansluiting.

MVG

Patrick

Oke de gemakkelijkste: Staat je geluid op je pc niet op dempen? Gaat je geluid via de goede uitput? Zitten de kabels wel op de goede positie?

En nog een: is de bron ook 5.1, of is dat 2.0?

De hele keten moet 5.1 zijn wil je dat ook horen..
Gewone muziek (mp3 etc) is meestal 2.0 of 2.1.
Films hebben vaak wel 5.1 geluid.

Laatst bewerkt:
Solaris, bedankt voor deze info, dat wist ik niet! Ik heb een film geprobeerd en die geeft inderdaad gewoon 5.1 geluid. Maar de bass zou toch wel gewoon met muziek moeten werken? Want die hoor ik niet.

Groet

Ff denken hoe ik dat ook al weer deed... Heb nu een 2.1 setje voor bij de pc. Daar zit de stereo uitgang verbonden met de bass speaker en die splitst L en R en bass als gebruikelijk.
Heb eens een 5.1 setje gehad (een slechte) en die was met een L+R kabel, een L-aft+R-aft kabel, een midvoor en een bass kabel - 4 in totaal dus - met de geluidskaart of de versterker verbonden.
Er zat wel een ingangsselector op om te kunnen omschakelen tussen 5.1 (surround) en 2.1 (stereo) geluid. De basluidspreker met de ingebouwde versterkers splitste ook daar de kanalen en de lage tonen. De bass werd er uit gehaald omdat de kleine stereo speakertjes die niet verwerken konden.
Dat zou voor jou dus ook zo moeten werken.

Sommige geluidskaarten hebben een functie die uitvullen of speakerfill heet. Hiermee werken alle speakers van een surroundset bij een gewoon stereo-signaal. Dat zou je moeten zoeken in de geluidinstellingen op de PC.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan