nieuw systeem, aanbevelingen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0225

Inventaris
Lid geworden
24 mrt 2001
Ok, na ongeveer 1 jaar van wikken en wegen / vergelijken en kijken, moet het hieronder staande systeem het uiteindelijk gaan worden. Over 2 weken gaat de bestelling de deur uit. (Over 2 weken omdat Intel midden / eind juli wederom zijn prijzen zou gaan laten zakken, zodat ik mogelijk weer 50 euro op de E6700 ga besparen)

Schiet svp eens op dit systeem en laat mij weten wat je absoluut anders zou doen: (kan ik weer gaan wikken en wegen............)

Ik ben geen gamer, draai best wel redelijk wat zware (grafische) Office-applicaties en daarnaast download ik best wel veel films die, na encodering, uiteindelijk gebrand moeten gaan worden. (Het encoderen gaat op mijn huidge systeem traaaaaaaaaaaaag) Na branden verwijder ik de films weer van de hdd.

Configuratie:

Moederbord Socket 775 -Asus P5B Deluxe/WiFi-AP (sound en wireless netwerk onboard)
2x Geheugen DDR2-800 -Kingston HyperX 2 GB DDR2-800 Kit (=dus 4 giga)
CPU Socket 775 -Intel® Core™ 2 Duo E6700
CPU Koeler Scythe Infinity

Grafische kaarten nVidia PCIe -Asus EN8800GTS/HTDP

Behuizingen Big Tower -Cooler Master Stacker 831
Behuizingen - Koelers 2x Papst 4412/F2GLL
Voeding 800 Watt -Tagan TG800-U25

OEM Besturingssystemen -Microsoft Windows Vista Ultimate
OEM Office -Microsoft Office 2007 Small Business

PC-Systemen - GarantieAlternate 3 jaar on-site garantie
PC-Systemen - RAID-Configuratie Alternate Raid 0 Configuratie

DVD-reWriters Serial-ATA -Asus DRW-1814BLT
DVD-drives Serial-ATA -Asus DVD-E616A3T

Toetsenborden - -Logitech Cordless Desktop LX710 Laser (linkshandig)

2 Harddisks 3,5 inch SATA -Western Digital Raptor 10.000 RPM (2x150 giga) ->> voor OS en in Raid 0
2 Harddisks 3,5 inch SATA -Western Digital Caviar SE (2x 320 giga)

Geluidsboxen, monitor, scanner en 2 printers gaan van het oude systeem mee naar het nieuwe.

Laatst bewerkt:
Ziet er erg netjes uit, wat spendeer je aan dit systeem?

(Is de voeding niet een beete overkill?? Anders kan je daar mss ook nog 50 € op winnen.

E6850 of de E6750, mobo met een P35 chipset, alles op 1333?
DDRlll? alhoewel het soms nu nog net zo snel is als DDR2, ook op 1333?

Na ingewonnen technisch advies zou 600 tot 700 watt voldoende moeten zijn, maar een klein beetje overcapaciteit geeft mij wel een "rustig" gevoel.

Dit systeem gaat mij op de kop af, 2747 euro kosten. Daar ik ongeveer 5 tot 6 jaar met een pc doe, is dit dus relatief gezien een lage prijs. (Tussentijds upgraden doe ik niet)

Zie ook mijn huidige systeem............ ;) :D

O ja, ik weet dat Vista 32 bits slechts 3,2 giga intern RAM aankan, maar mogelijk activeer ik de 64 bits versie over 2 jaar (schijnt maar 25 euro te kosten en daarnaast reeds aanwezig op elke Vista (ultimate) CD)

Laatst bewerkt:
LP, klopt, ik heb naar DDR 3 gekeken, alleen.............. als ik daarvan 4 giga zou willen installeren, dan ben ik net zoveel aan euries kwijt als iemand die NU een lowbudget compleet systeem koopt, oftewel, dan gaat mijn systeemprijs met nog een honderd of 6 omhoog en dat wordt me toch echt te gortig.

Daarnaast, heb ik de 965 chipset en de P35 chipset oip 2 plankjes van Asus vergeleken: de 965 chipset scoort op 4 van de 6 benchmarks enkele tientallen punten hoger en wat (voor mij) ok niet onbelangrijk is, de P5B heeft nog een ouderwetse Serial port en daar heb ik nog 2 apparaatjes van liggen die ik eigenlijk het liefst zonder verloopstukjes naar USB wil gebruiken. Snelheid in de overdacht van een route voor bijvoorbeeld mijn wandel/fiets GPS (Garmin Geko 301) niet belangrijk. De routes zijn met enkele secondes overgezet.

TOEGEVOEGD AAN BERICHT:
[edit] ik heb net de 6700, 6750 en de 6850 vergeleken. Het lijkt erop alsof de 6850 op de meeste punten net even beter / sneller is, dan de 6700. Ik snap daarom niet dat het ding ongeveer 60 euries goedkoper is dan de 6700 ?????? Sterker nog, ook de 6750 is veel goedkoper dan de 6700 terwijl die op papier beter presteert. Ik mis iets geloof ik, maar wat zie ik nu even niet / waarom zijn die -beter presterende- goedkoper ? [end edit]

Laatst bewerkt:
Is er iemand die er iets zinnigs over wil en kan zeggen ->> zie bijlage.

Vreselijk dom van mij, maar ik zie het dus echt niet!

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    63,7 KB · Weergaven: 29
Is er iemand die er iets zinnigs over wil en kan zeggen ->> zie bijlage.

Vreselijk dom van mij, maar ik zie het dus echt niet!

Als je het niet kunt zien, is het er ook niet, ik zie het ook niet wat jij niet kunt zien, ligt er ook aan wat je wilt zien, zie je.:)

Overigens zijn ze bij Salland b.v aantrekkelijker geprijsd.

Maare, die 1333'ers zullen wel meer aangemaakt worden, vandaar de prijsverschillen.

Overigens zijn er ook DDR2 reepjes die op 1200 werken, een stuk meer bandbreedte dan die 800, alleen niet in 2gig. gevonden, alleen gaat de 965 maar tot de 800, een P35 weer wel.

Ook al staat het er cryptisch, het zou kunnen.
Allen wat mijn logica dan te boven gaat is het feit dat de 6700 tot april jongstleden nog een processor was die meer dan 500 euries kostte. Het ding is dus nog best wel "hot". Waarom zouden ze dan nu al (in theorie) beter presterende processors, lager prijzen dan de 6700, die moet immers nog aan zijn "grote" verkoop beginnen omdat 'ie dus tot voor kort eigenlijk te duur was voor de gemiddelde koper. :shocked:

Je kunt die dingen alleen op een bord plaatsen met een daarvoor geschikte chipset, de P35 of die van nVidia, en niet op een bestaand bord, een soort koppelverkoop? of het productieproces is goedkoper, eerlijk gezegt, zou het niet weten.:o

Ja, dat kan wel zo zijn, maar ze zijn alle drie voor socket 478.
Dus passen alle 3 de processors (bijv.) op het bord dat ik van plan ben te gaan kopen. Echt, wij missen iets cruciaals, want dank zij jouw hints, ga ik nu dus idd. eens ernstig overwegen of ik die 6700 nu maar moet laten schieten en een veel goedkopere en snellere 6750 of 6850 moet nemen. (Lezen er toevallig ook mensen mee die bij Intel werken. ;) :D Gaarne een toelichting............. ;) :D )

Waarom denk je dat je wat cruciaals mist?
Die procs met een FSB van 1066 worden gewoon uitlopend, misschien dat ze die aan zullen passen, qua prijs, maar dat zal afwachten worden.

De nieuwere zijn gelijk op die prijs ingeschaald.

Laatst bewerkt:
Idd. 478 is een typefout, -> 775.
De reden dat ik denk dat wij iets cruciaals missen, is dat ik mij niet kan herinneren dat het ooit is voorgekomen dat qua specificaties, zowel hardwarematig alsmede in de praktijk (benchmarks) Intel processors die "minder" presteren, duurder prijst dan de snellere. DAAROM denk ik dat wij wat missen, het is gewoon niet logisch!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan