nieuw systeem aangekocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

habie12

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 feb 2015
Hallo,

doordat mijn oude computer(3jaar oud) met windows xp steeds vastliep en uitviel, heb ik een nieuw systeem gekocht van hp met windows 8.
deze heb ik nu 3 weken, maar ook bij deze computer heb ik het probleem dat hij vastloopt, uitvalt en meteen weer opnieuw opstart.

dus het lijkt mij dat het niet aan het systeem ligt maar een ander probleem.
wat ik niet heb vervangen dat is het beeldscherm,
een philips 170 s
en het surround systeem. maar als ik het surround systeem afkopel dan nog loopt hij vast en valt hij uit.

zou dit het probleem kunnen zijn, of ik zat te denken aan de voeding.
maar bij de nieuwe computer zat ook een nieuwe stekker enzo dus heb niks gebruikt van het oude systeem.

waar moet ik mijn probleem zoeken?
iemand een idee?

Als je een andere pc hebt die dezelfde kuren vertoont, dan zou ik eens gaan kijken naar andere mogelijkheden buiten de pc om. Eén daarvan is bijvoorbeeld het stopcontact. Gebruik je een stekkerdoos of iets dergelijks? Is het stopcontact geaard?

Een nieuwe computer die uitvalt en opnieuw opstart lijkt me een typisch geval van garantie dus snel terug naar de winkel zodat zij het probleem kunnen oplossen dan wel een nieuwe pc verstrekken

En wat zit er allemaal nog meer op de stroomgroep waar het stopcontact van de pc+beeldscherm aan hangt? Zou bijv. kunnen dat het voltage nu te laag is (bijv. omdat andere apparaten op dezelfde stroomgroep (te)veel stroom gebruiken).

Tijs.

Bij mij draaien (ook gelijtijdig )de volgende aparaten op dezelfde stroomgroep: Wasmachine Koelkast Diepvrieskist CV-ketel en de Centarale afzuiginstallatie Daarnaast worden er ook 2 acuus voor E-bikes opgeladen. Kortom heel wat verbruik en dit geeft nooit storing op de pc.

@ad: Geloof ik meteen, maar we moeten factoren uitsluiten, ook omdat de oude computer ook kuren vertoonde(!)

Tijs.

Lol, in een woonhuis heb je geen spanningsval indien het systeem te zwaar wordt belast, zekering zal het dan begeven, wat wel kan is een slechte verbinding ergens, in een lasdop b.v. of gewoon de aansluitingen in de meterkast of wandcontactdoos.

Maar goed, TS heeft nog niet gereageerd of die wandcontactdoos met randaarde is of niet, met een lan kabel heb je ook aarding alhoewel niet van het goede soort maar je hebt dat geen last van die 115V vanaf het netfilter.

daar was ik weer,
was even druk met een dagje in een speelparadijs.

wandcontactdoos is geaard.
de vorige computer deed het ook op een andere locatie in huis.
de huidige computer heb ik nog maar op 1 plek gehad.
zitten nu 3 jaar in deze woning, en alle elektronica is vernieuwd,
het probleem van onze vorige computer is van circa 1,5 jaar.
in die tussentijd is ook het kantoor de elektronica ook vernieuwd.
sinds 3 jaar hebben we hier dus een stoppenkast met aardlek.

toen we het kantoor aan het verbouwen waren klaagde de stukadoors wel dat hun apparatuur om snel veel
spul tegen de muur aan te kwakken het niet deed omdat ze niet genoeg stroom hadden.
maar dat was een zwaarder apparaat dan wat een computer zou trekken.

verder hebben we een landbouwbedrijf, dus er gaat wel eens wat meer aan dan alleen een vaatwasser of droger.

hoe zou ik zo kunnen controleren of ik wel genoeg stroom aangevoerd krijg?

Wat je kunt proberen is een kabelhaspel trekken naar een wantcontactdoos op een andere groep (liefst eentje waarvan je weet dat er niets/weinig aan hangt).
Dan de pc+randapparatuur op die kabelhaspel aansluiten.

Overigens krijg ik uit je verhaal het idee dat er hoogstwaarschijnlijk geen probleem is met de stroomvoorziening op de huidige wandcontactdoos/wandcontactdozen, maar zeker weten = zeker weten.

Mocht het niet aan de stroomvoorziening liggen, dan zou ik inderdaad gaan denken aan de keuze van adnieuwenhuizen, dus een garantiegeval. Natuurlijk moet het probleem zich dan wel zodanig (direct) hebben voorgedaan dat niet (software-installatie etc.) acties van jouw kant de oorzaak kunnen zijn van de problemen.
Dus als je vermoed dat het een hardwareprobleem is, dus niet in Windows (of programmatuur die je hebt geïnstalleerd) en stroomvoorziening is uitgesloten als oorzaak, dan een garantiegeval van maken.

Denk eraan dat als je het apparaat terugbrengt dat je vooraf software licentie-codes, documenten, foto's, mail etc. eerst veiligstelt.

Tijs.

Elektronica is wat anders dan elektra, overigens.

Dus leidingen en groepenkast zijn vervangen?
Zou dan ook een fase kunnen zijn die niet goed is aangesloten.......

De klachten al eens bij de energie leverancier/netbeheerder aangemeld?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan