Nieuw systeem aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zion01

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2007
Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken op Helpmij en heb al diverse problemen op kunnen lossen mbv de oplossingen die hier worden gegeven.Nu ben ik echter van plan om een nieuw systeem aan te schaffen waarbij ik wat advies zou kunnen gebruiken dus heb ik me ook maar even geregistreerd :)

Ik wil de pc voornamelijk gebruiken voor de standaard dingen als internetten, textbewering, muziek, films, maar soms ook videobewerking (photoshop). Verder wel ik toch ook wel de nieuwste games kunnen spelen (hoef niet alles op max) Ik ben eens wat bij elkaar gaan zoeken op Alternate.nl en daar is dit uitgekomen:

CPUs Socket 775 Core 2 Duo E6750 - € 169,-
Buffalo 2 GB DDR2-800 Kit - € 39,-
Asus P5W DH Deluxe - € 145,-
GigaByte 8600 GT 540MHz 512MB - € 105,-
Asus DRW-1814BL € 35,-
Western Digital Caviar SE16 500GB - € 92,-
Antec Sonata III inclusief 500 watt voeding - € 99,-

Samen met een LG 19" scherm en muis + toetsenbord kom ik dan op € 932,-. Dit is in mijn ogen niet duur voor een toch redelijk systeem. Ik twijvel alleen nog bij een paar.

Geheugen.. Buffalo? Ken ik niet, is dit wel een goed merk? Of is het verstandiger om toch voor bv een Kingston te gaan?

Moederbord? Asus is naar mijn weten toch het beste merk voor moederborden op het moment, maar deze is misschien een beetje overkill of valt dat mee?

Kast? Op zich hoeft het niet zo'n dure kast te zijn, maar deze staat mij wel aan en is inculsief 500 watt voeding dus leek mij dit wel een goede keuze of is het toch verstandiger op een aparte voeding te kopen?

Processor leek mij wel goed, Core 2 Duo word beter ondersteund dan Quad core's heb ik gehoord dus lijkt mij dat een Quad core niet nodig is. Met deze videokaart kan ik de nieuwste games wel spelen leek mij zo. Niet alles op hoogst natuurlijk, of is deze toch te licht?

Als besturingssyteem was ik van plan Vista Home 32 bits te nemen.

Nou heel verhaal, maar als iemand mij even advies zou kunnen geven zou ik dat op prijs stellen ;)

Met vriendelijke groet,
Jarno

Laatst bewerkt:
Hoi,

Mooi systeem, ik denk dat je misschien toch met je videokaart beter richting 8800gt kan gaan is wel wat duurder maar ik denk dat je later meer profijt van hebt.

Modag

Ja daar zat ik ook al naar te kijken, ook omdat ik goede revieuws heb gelezen over de 8800 GT. Dit is alleen wel een prijsverschil van 150 euro en ik vroeg me af of dat het wel waard was? :rolleyes:

Ik heb verder ook nog even naar een moederbord gekeken en ben deze tegen gekomen:

Asus P5B SE

Deze heeft geen firewire, geen WLAN, maar dat ben ik dan ook niet nodig :p Daarom leek mij deze ook wel voldoende en het scheelt toch al weer zo'n 60 euro :D

In ieder geval bedankt voor je reactie! :thumb: Ik denk nog even na over de 8800 GT :D

Jarno

Hoi,
Dan kan je die €60 alweer bij je videokaart doen.Vooral als je weer even vooruit wil met de pc is het te overwegen.

Modag

Oke dit is hem geworden:

Core 2 Duo E6750
2 GB Kingston 800mhz
Asus P5K PL
MSI GeForce 8800GT 512 Mb
Western Digital Caviar SE16 500GB
Antec Sonata III inclusief 500 watt voeding
Samsung DVD brander Sata

En inclus. scherm en toetsenbord + muis kom ik nu op € 998,-

Bij Azerty besteld, scheelde toch zo'n 50 euro met Alternate op dezelfde onderdelen! :)

De 8800GT is inderdaad een betere keus, bedankt voor het advies :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan