nieuw systeem - budget game pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

margriet1971

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2009
Berichten
158
Hallo allemaal,

Eerder heb ik al eens de vraag gesteld voor een nieuwe pc, en toen geen gevolg aan kunnen geven door omstandigheden. Nu lijkt het deze week eindelijk tóch mogelijk te worden, maar dan zijn we alweer een dik half jaar (of langer) verder, dan toen ik eerder de vraag stelde. Ik heb zelf ook wat onderzoek gedaan. Ik kwam deze link tegen : http://tweakers.net/reviews/3359/4/desktop-best-buy-guide-januari-2014-basisgamesysteem.html#basis

Is dit inderdaad iets? Kunnen jullie het nog scherper dan dit? Onderstaande iets meer over mijn wensen:

- ik speel nog graag spellen (o.a. FPS's), dus grafisch moet hij wat kunnen, maar ook niet over the top (maar de laatste games wil ik wel graag kunnen spelen)
- het hoeft niet mooi te zijn
- ik ben de enige gebruiker
- gemixt zakelijk en privé gebruik
- geen giga geluidskaart nodig
- Geen over the top gebruik (uurtje spelen, dan is 't weer klaar zeg maar en dat zo'n twee á drie keer in de week. Geen heavy user dus).
- Wel wat opslag capaciteit gewenst.
- Ik heb wel een 24" LED beeldscherm
- Evt aanschaf Windows 8 (of is 7 beter?) en Office?

Budget is max. 700 euro. Minder is meegenomen!

Zijn er lately nog leuke games uitgekomen?? Aanraders?:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Men is over het algemeen van mening dat windows 7 beter is dan 8 (de beruchte flop-goed-flop-goed cyclus van microsoft :p)

Als je mogelijk over enkele jaren gaat upgraden met betere hardware is het aan te raden om een betere voeding te kopen dan je nu nodig hebt.

Een ssd is ook een aanrader - ik heb laatst de 840 evo van samsung gekocht en het prestatieverschil met een hdd bevalt me zeer (ook de bijgeleverde migratie software is in mijn ervaring gebruiksvriendelijk). Koop een 128 gb versie om je OS en programmas op te zetten (LET OP: desktop versie), en plaats daarnaast een of meerdere normale hdd om data in op te slaan. Je kan gewoon je oude hdd hiervoor hergebruiken. Zet belangrijke data op beide schijven (dit is geen excuus om niet te backuppen!).

Zoals je al zegt 'hoeft het niet mooi te zijn':het is goedkoper om een oude behuizing te gebruiken.

Als je hem ook voor je (thuis)werk gebruikt is het zeker de moeite waard om op je werk te vragen of je daar een windows+office pakket kan scoren (je gebruikt hem tenslotte voor je werk). Als je student bent kan je ook korting krijgen.


Het is al een tijdje geleden, dus ik zal de hardware aanbevelingen aan iemand anders overlaten :p


Qua games zou ik zeggen gta5, maar het is al heel lang stil geweest mbt een pc versie...
 
Laatst bewerkt:
Open Office werkt net zo goed als MS Office en kost niets. Makkelijk bespaard...toch? http://www.openoffice.org/nl/

Ik deel de mening van Kvothe: Windows 7 is veeeeel beter dan Windows 8 en een Samsung 840 EVO is een grandiose keus (net zelf ook een aangeschaft en dat geeft je PC een enorme boost).

Voor de rest lijkt me de keuze van de Best buy guide van Tweakersnet een goeie.
 
Er zijn problemen met dit systeem wordt er vandaag gemeld door Tweakers. Ik zou dit systeem dan ook niet kopen. Tweakers weet zelfs nog niet wat het is maar ik denk het gelegen is in het geheugen. Dat staat niet in de ondersteuningslijst van het moederbord en dan heb je altijd een kleine kans dat het niet werkt.
 
Dank voor jullie waarschuwing! Maar, is er dan een alternatief?

Graag een reactie (winkelmandje, incl. samenstellen)?

Ik kan ook hier in het dorp voor 12 of 13 euro een windowslicentie aanschaffen. Hoe komen deze zo goedkoop?
 
Dat kan geen officiele licentie zijn voor 12 euro.
 
ok, dan houd ik die even bij in het winkelmandje. Kan iemand voor mij nog het alternatief vinden / samenstellen voor het ding wat ik zelf gevonden had? Dat zou ik erg op prijs stellen. Het liefst wel in dezelfde prijsklasse. Ik heb geen "oude kast" tot mijn beschikking. De huidige kast blijft dienst doen.

Dank alvast!
 
Het staat als aanbevolen door op de lijst van de leverancier van het mobo, dus......... (en niemand is ooit ontslagen voor het kiezen voor geheugen van Kingston :)
 
Ik zou maar even wachten met het kopen van dit systeem, het kan ook aan iets anders dan het geheugen liggen. Ik heb de pc natuurlijk niet getest gezien dus ik zoek iets voor de hand liggend. Maar misschien is er veel meer mis of gebruikte de testpc van Tweakers DOA onderdelen.
 
Dank je stormbreaker, daarom vroeg im naar een alternatief. Kunnen jullie mij daarin adviseren?
Dank!
 
Heb iets met Intel samengesteld omdat AMD niet mijn persoonlijke smaak is: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[34486]=1&product[641162]=1&product[398378]=1
604 euro. Dus 50 euro duurder.

EDIT: Je kunt ook nog voor een I3 gaan, goedkoper en op het zelfde prestatie niveau als de AMD die in de tweakers guide zat. Zou dan dit worden: http://azerty.nl/winkelmandje/winke...[34486]=1&product[398378]=1&product[635656]=1
557 euro. 4 euro duurder. I3 presteert iets minder denk ik omdat hij maar 2 verwerkingseenheden heeft in plaats van de 4 die in de AMD zitten.
 
Laatst bewerkt:
Hmmm zit hier nu ook WIFI op? Of handiger gewoon met zo'n stickje (Heb ik hoor) :D en daarna mag er wel een slotje op.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er zat geen wifi kaart bij, dus dat zul je met een stickje moeten doen. Of je moet nu nog een wifi kaart er bij bestellen.
 
Goedemorgen ,

Stickje werkt over het algemeen even beter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan