Nieuw systeem, gaarne jullie mening

Status
Niet open voor verdere reacties.

panlaan

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2007
Forum,

Ik ben van plan een nieuw systeem aan te schaffen wat aan de volgende eisen moet voldoen:

- minitoren
- windows XP (heb een laserprinter en een officejet werkend onder XP)
- Photoshop elements 6 en Premiere 4
- MS office 2007 (redelijk zwaar excel gebruik)
- af en toe gamen met als zwaarste tot nu toe MS Flightsimulator X
- Internet (relatief weinig download)
- McAfee
- Webroot
- en nog een dozijn of zo klein progs voor diverse doeleinden die zo nu en dan gebruikt worden
- geen monitor, heb 2 jaar gelden nog een nieuwe 19" aangeschaft

Prijs voor de set (zie bijlage) incl assembleren, installeren en testen = € 875,-- (incl btw)

- Is dit een goede prijs/kwaliteit verhouding
- kan ik hier weer 3 tot ? jaar mee vooruit eventueel met uitbreiding?
- vor 80 eur meer kan de optische drive ook blue-ray LEZEN, doen ?

al vast bedankt voor jullie moeite

groet

peter

Bijlagen

ik vindt het een slechte pc
hij heeft oude onderdelen .....

ik vindt het een slechte pc
hij heeft oude onderdelen .....

???

Voor déze user is dat systeem prima de luxe. Flight simuator vraagt om een 1.0 MHz processor................ en Excel draait op een Pentium 3 al super de luxe, laat staan op een Core duo.

Ik zou zelfs willen adviseren te downgraden van 4 giga intern naar 2 giga.

2giga eruit, Blue Ray erin.

Laatst bewerkt:
???

Voor déze user is dat systeem prima de luxe. Flight simuator vraagt om een 1.0 MHz processor................

Ik zou zelfs willen adviseren te downgraden van 4 giga intern naar 2 giga.

Flight Simulator X :shocked:
dan heb je echt wel een goeie pc nodig!
of oke laat ik het anders zeggen het is geen slechte pc
maar het kan beter voor die prijs

ik vind het een mooi systeempje, alleen een voeding met meer watt's (minimaal 550 A-merk)
wat 380 heb je denk ik te kort.

ik vind het een mooi systeempje, alleen een voeding met meer watt's (minimaal 550 A-merk)

Daar héb je een punt. Een 8800 GTS van XFX heeft al een aanbevolen psu van >500.

Hoezo "oude onderdelen" ? het systeem moet namelijk wel weer een jaar of 3 mee

Voor wat jij ermee wil gaan doen denk ik dat het een prima systeempje is. Ik zou alleen adviseren even op de site van Asus te kijken welke voeding minmaal / optimaal wordt aanbevolen voor de 9600.

Laatst bewerkt:
Hoezo "oude onderdelen" ? het systeem moet namelijk wel weer een jaar of 3 mee

Voor wat jij ermee wil gaan doen denk ik dat het een prima systeempje is. Ik zou alleen adviseren even op de site van Asus te kijken welke voeding minmaal / optimaal wordt aanbevolen voor de 9600.

Flight Simulator X :shocked:
dan heb je echt wel een goeie pc nodig!

Minimale Systeemeisen
1,0 GHz processor
256 MB RAM
32 MB videokaart
Windows XP SP2
DirectX 9

Aanbevolen Systeemeisen
Alles daarboven
Windows Vista

Bron: Klik

Laatst bewerkt:
oke en waarom draait het dan niet op mijn systeem (ook niet op Low)
heb het al op 2 geprobeerd
en ik heb een 512MB Videokaart (heb de 8800GT al een andere bestelt)
maar heb nu nog even de 7500LE erin (Die is dus 512MB)

Tja, dan heeft óf de bron waar ik naar verwijs het mis, óf er is iets met jouw systeem aan de hand.

nou mijn systeem draait Stabiel
en die andere ook
ene is zelfgebouwd
andere is van Compaq alle 2 Dualcore's met meer dan 256 MB
maar ja ontopic ik ben bezig met wat samenstellen

oke :

Bijlagen

• pc butget 875euro.JPG
    pc butget 875euro.JPG
    84,2 KB · Weergaven: 137

Ik weet zeker van niet.

En voor FSX heb je echt wel een bakbeest nodig hoor. Die systeemeisen kloppen van geen kant. Dan kun je het misschien krap aan in 640x480 spelen met 20 fps en alles op zijn laagst. Dit doen ze zodat mensen eerder over de streep getrokken worden om het te kopen.

Ik weet zeker van niet.

En voor FSX heb je echt wel een bakbeest nodig hoor. Die systeemeisen kloppen van geen kant. Dan kun je het misschien krap aan in 640x480 spelen met 20 fps en alles op zijn laagst. Dit doen ze zodat mensen eerder over de streep getrokken worden om het te kopen.

hehe, eindelijk iemand
zie je ik snapte er ook niks van ....
maar dat spel pff het lijkt echt of ik een diashow bekijk....
Dus Zwaar systeem is vereist

Die systeemeisen kloppen van geen kant.

Gelukkig dat er bedrijfjes zijn als dit : Klik
Zij beschrijven waaraan de computer minimaal moet voldoen. Ik weet 't, het is niet zo'n heel groot en bekend bedrijf........................ (Dichter bij de "bron" kunnen we niet komen schat ik in?)

Fls X

:confused: Ik was/ben wat verbaast over de "discussie"over FS X, ik gebruik het momenteel (de luxe uitvoering) en wel met het systeem zoals genoemd in de bijlage.
Weliswaar niet de hoogste resolutie enzo maar wel zeer goed en vloeiend speelbaar

Wat betreft alle andere aanbevelingen en suggesties, ik neem ze mee en laat jullie wel horen wat het geworden is:thumb:

groet peter

Bijlagen

:confused: Ik was/ben wat verbaast over de "discussie"over FS X, ik gebruik het momenteel (de luxe uitvoering) en wel met het systeem zoals genoemd in de bijlage.
Weliswaar niet de hoogste resolutie enzo maar wel zeer goed en vloeiend speelbaar

Wat betreft alle andere aanbevelingen en suggesties, ik neem ze mee en laat jullie wel horen wat het geworden is:thumb:

groet peter

Ik ben eveneens verbaasd. Als Microsoft minimum eisen noemt (1 Ghz) dan mag je er idd. vanuit gaan dat die waarde de "instap" is om te kunnen spelen en elke Ghz boven die 1, zal de "speelbaarheid" alleen maar ten goede goede komen.

Maar goed, ik herinner mij een topic van een week of 1,5 geleden waarin over de geadviseerde voeding voor een videokaart werd gediscussieerd. Er was toen iemand die meende ver onder de door de fabrikant aanbevolen waarde te kunnen gaan zitten. De persoon beweerde zelfs totaal geen aandacht te schenken aan wat fabrikanten adviseren. Eigenlijk het tegenovergestelde van hetgeen in dit topic wordt gezegd. Die komt er wel denk ik. :thumb:

Ik weet zeker van niet.

Wederom een expert aan het woord. :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan