Nieuw systeem heeft moeite met herkennen toetsenbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

JaapJvanVeen

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2002
Ik heb sinds een paar dagen een nieuw computersysteem met i5 processor en Windows 8.1
Ik gebruik al jaren een Nederlands toetsenbord (@ zit links boven in kleine letter) met PS/2 aansluiting.
Bij het opstarten heeft het systeem moeite met het herkennen van het toetsenbord. Ik moet het systeem 2 maal opstarten om het toetsenbord te laten herkennen. Ik denk aan een spanningsprobleem. Ook een ander toetsenbord van de zelfde makelij (IBM), geeft dit probleem.

Vraag 1. Herkent iemand dit probleem en heeft daar een oplossing voor?

Vraag 2: Weet iemand waar ik een Nederlands toetsenbord kan kopen met een USB aansluiting of andere oplossing?

Met dank voor het meedenken.
Jaap

Hoi,

Als ik goed begrijp heb je hem met ps2 aansluiting aangesloten maar ook met een adapter naar usb geprobeerd zit inderdaad maar even mee te denken hoor

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn hele leven op mijn werk en thuis met een Nederlands toetsenbord gewerkt. Op de vorige systemen ( Windows, Windows 98SE, Windows XP SP3 leverde dit geen enkel probleem op. Vandaar dat ik nu weer een systeem heb met twee PS/2 aansluitingen er op. De muis werkt altijd goed maar het toetsenbord wordt bij de eerste keer opstarten niet herkend. Dat wordt ook bij de power on test aangegeven. Keyboard not detected.
(Ik heb nog een ander probleem met een USB>serial adapter maar dat staat hier volgens mij los van. Windows 8.1 is in deze niet zo vriendelijk.)
Jaap

Toevoeging:
Ik heb inmiddels een ander toetsenbord met Amerikaanse layout van Gateway die wel direct herkend wordt.

Laatst bewerkt:
Ik heb de fout opgelost door in de bios 'opstarten bij indrukken spatiebalk" aan te vinken. Nu wordt er meteen na het aansluiten van de computer spanning op het toetsenbord gezet en is het probleem voorbij.
Jaap

Hoi,

Af en toe heel simpel maar kom er eens achter maar fijn dat het opgelost is:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan