Nieuw systeem, processor dilemma

Status
Niet open voor verdere reacties.

whittey

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2005
Besturingssysteem
Win11
Hoi, ik wil mezelf trakteren op een nieuw systeem, maar ik zit met een processor dilemma.
Ik zit te dubben tussen een Athlon X4-460, een Phenom X4 925 of een X6 1055T,
de quadcores schelen elkaar in prijs weinig, hoe zit dat met de prestaties?
Voor 3 tientjes meer de X6, hoe presteert deze tov de X4??

In praktijk is het verschil tussen de Phenom en de Athlon Quadcore erg klein, de Phenom zal het ietsjes beter doen en als je de sixcore kan betalen moet je die natuurlijk doen! Die is nog veel beter.

Is 8 GB werkgeheugen erbij overkill?? In de huidige systemen zit meestal 4 of 6 GB.

8GB is overkill, 4GB is normaal en ruim voldoende. 6GB is voor de intensieve gebruiker.

Maar over een paar jaar zal je wel meer hebben aan 8GB alleen dan is het goedkoper, dus wacht er nog maar eventjes mee.

Maar over een paar jaar zal je wel meer hebben aan 8GB alleen dan is het goedkoper, dus wacht er nog maar eventjes mee.

mwaah ddr4 is al uit samsung heeft de eerste reepjes al gebakken
over een paar jaar zal ddr4 de standaard zijn:p
en je weet hoe het gaat met ram als het schaars is = het duur

Ja, en daarom vraag ik eigenlijk of het geen overkill is, ik heb nu een systeem met 1 GB werkgeheugen, dat blijkt nu te weinig te zijn, en DDR is nú veel duurder dan DDR3 ..

Met een paar jaar weet ik bijna zeker dat ik nu genoeg geheugen heb aangeschaft voor een weer nieuw besturingssysteem ...

EDIT: doel van PC is simpelweg meer power hebben dan wat ik nu heb, ik vind het niet meer zo vlotjes gaan ... ook niet na een frisse installatie van XP ...

Laatst bewerkt:
Ik bedoel eigenlijk wat je ermee doet? gewoon wat internetten, msn, muziekje erbij, youtube, office...
of gamen,
videobewerken, grafische programma's, zware toepassingen.
Doe je het eerste dan kun je de komende jaren gewoon door met een Athlon X4-460 en 4 GB ddr3
Wil je dat we een complete pc voor je gaan samenstellen? of red je dat zelf? voor je besteld wel even posten wat je wilt:P

Een compleet systeem samenstellen kan ik zelf wel, ik zat alleen met het processordilemma, dit zal dus de X6 worden, en mét 8 GB ram, die DDR4 reepjes waar Firest0rm het over heeft passen niet op de borden van nu ..

mijn nieuwe systeem zal sowieso de volgende componenten bevatten:
Asrock MB + ob video
8 GB Ram
AMD X6
SSD van 60 GB
DVDbrander
en een 400W Amerk voeding
2 schijven van 1 TB Samsung Spinpoint F3 voor opslag van fotomateriaal ..

Zoals je ziet, gamen doe ik niet, net als videobewerking, al komt de laatste wellicht later nog aan de orde.

Laatst bewerkt:
ik raad je aan een 500watt A-merk voeding te nemen, 400watt is voor computers van nu erg weinig
8GB is overkill voor degene die niet aan zware videobewerkingen doen
dus ga jij gamen is 4GB ruim voldoende

maar aangezien jij voor een phenom x6 kiest denk ik dat jij videobewerkingen wilt gaan doen...

Laatst bewerkt:
400 watt is genoeg voor een systeempje met onboard video hoor... de grootverbruiker is normaal altijd de videokaart.

Over DDR4:

De ddr4-standaard zou in 2011 afgerond moeten zijn en het eerste ddr4-geheugen zal waarschijnlijk in 2012 worden geproduceerd. De verwachting is dat volledige omschakeling naar ddr4 pas in 2015 plaatsvindt. Bron: Tweakers.net

je hebt gelijk niet gelezen dat hij voor onboard ging.
dacht zelf dat hij voor een AMD 6xxx serie kaart ging.

Laatst bewerkt:
Er zijn nog amper goede voedingen op de markt van 400 euro... Alleen de corsair builder series.

enermax-liberty-eco-400w
Maar die is wel pittig aan de prijs voor een 400w.
Gewoon een 500 OCZ stealt.... ofzo kost rond €50

Er zijn nog amper goede voedingen op de markt van 400 euro... Alleen de corsair builder series.

Dat is helemaal niet waar, ik heb hier een Antec Basiq 430.... die heeft meer amperes op de 12 volt lijnen dan de gemiddelde 500 watter.

Neem gewoon 500 watt. Dat is amper duurder en als je later gaat upgraden hoef je ook nog niet een nieuwe voeding te kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan