nieuw systeem sempron 300064bit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike16

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2001
Hoi ik heb een vraagje.

kennis van mij willen een nieuw systeem gaan kopen en vroegen aan mij van hoe of wat.

het moest redelijk tot snel zijn :D.

ik heb het lijstje hieronder neer gezet welke componenten.

is dit een goeie bij elkaar voor een snelle computer?

ik kom nog niet helemaal uit die sempron gedoe .

mijn eigen comp een

AMD ATHLON 2200XP+ heeft 1,8 GHZ

de sempron 3000 heeft ook 1,8GHZ zit er nu tussen die 2 veel verschil?

en de sempron is een 64BIT wat zit daar van verschil tussen.

ben al aan googlen geweest maar dat engels gaat me boven de pet haha :D

dit is het volgende systeem met componenten:

MB: ECS nForce4-A754 GL/S/R/PCI-Ex 754

deze

prosessor: 754 AMD Sempron 3000 1.8GHz 64bit

deze

CPU cooler: Arctic CPU Freezer 64 754/939

deze

intern geheugen: 512 MB DDR/400 PC3200 TwinMos

deze

HD: 80GB 7200 Maxtor 6L080M0 8MB SATA

deze

Extra cooling: Cooler 80x80mm ArcticFan 3 TC

deze

Grafische kaart: Connect3D ATI Radeon 9250SE 128MB

deze

ik heb de url van de producten eronder gezet om tekijken

alvast bedankt gr mike:thumb:

Wat de Sempron betreft, lees dit maar even door.

Wat 't overige betreft : "slechts" 512 MB intern en "slechts" een hdd van 80 gig ?

Als de toekomstige eigenaar een beetje met films en / of muziek gaat rommelen dan heeft hij/zij die 80 gig al redelijk snel verbruikt.

Voor 250 gigabyte betaal je 110 euro en voor 512 MB meer slegts 50 euro. Die sempron is eiglijk een uitgeklede athlon xp(minder cache) Waardoor die minder presteert. Maar voor office en internet is die goed genoeg, ook kom je dan toen met 512 MB. De grootte van de HD kan ik uiteraard neit over oordelen, maar ik heb ook 80 giga en heb er slegts 45 van gebruikt.

hoi bedankt voor de snelle reacties;)

het was niet echt de bedoeling om echte grote films te bekijken maar beetje actief surfen en af en toe een spelletje.

het is gewoon de bedoeling voor hun dat hij gewoon snel blijft en niet dat als je internet explorer aan klikt dat hij 20 sec moet nadenken dat hij internet opstart.

ze hebben chello classic aan sluiting dus.

ik ga even document lezen over de sempron :D

maar voor de rest is het wel een goed systeem?

want ik bekijk het zo als ze over een jaar of 2 wat anders willen kunnen ze het uitbereiden met een athlon 64 want die past er ook op dus.

ik heb het wel goed gedaan?

gr mike:thumb:

PS: heb doc gelezen. eigenlijk zit er niet een heel groot verschil in. maar zit er veel verschil tussen de 256 en de 512 cash? en al ik het goed begrijp zegt die 64bit niks? of gelde dat alleen op de socket A of begrijp ik dat niet goed:D

Laatst bewerkt:
Voor wat zij ermee gaan doen is het een prima machine. Ik zou echter het geheugen op MINIMAAL 512 zetten, m.a.w. als ze voor een paar tientjes kunnen opwaarden tot 768 of mogelijk tot 1 gig is dat van harte aan te bevelen.

de 64 bit zegt nu noch niets maar is vooral toekomstgericht i.v.m. besturingssystemen en na dat systeem zal er ook wel soft en hardware uitkomen wat hiermee beter zal werken als het huidige 32 bit

oke bedankt voor de reacties ik zal het aan hun door geven allemaal en het doc van pasja.

en hun adviseren om minimaal 512 geheugen te nemen liever nog hoger .

en hebben ze een mooie snelle comp.

bedankt gr mike:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan