Nieuw Systeem Vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diezelini

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2009
Hallo Mensen,

ik heb een lijstje in elkaar gezet bij alternate en ik wil graag gebruik maken van jullie deskundigheid of deze onderdelen met elkaar kunnen werken.

Upgradeset:

ALTERNATE Upgrade Kit AMD Athlon II X2 240 / 2GB - €130

Voeding: Thermaltake Litepower 350W (Retail, Zilver, 1x PCIe) - €45
HDD: Samsung HD322HJ (Bulk, SpinPoint F DT) - €39
Kast: MS-TECH LC-190 (Retail, Zwart) - €29

Totaal Prijs: €255

De rest heb ik zelf nog liggen:
DVD Speler, Beeldscherm, Keyboard, Muis, Videokaart.

Zouden jullie mij kunnen zeggen of dit setje "kan" of dat ik beter een ander component kan aanschaffen die misschien beter/goedkoper is.

Bij Voorbaat dank!!

Groeten,
Diezelz

Kweetniet welk videokaart je hebt liggen, maar ik denk dat je (gekozen) voeding aan de (te) lichte kant is.

Ok, en deze dan?

Cooler Master ExtremePower - 400 Watt - €40

Ik heb een Ati Radeon HD4650 liggen

Deze voeding heeft meer vermogen en is iets goedkoper, maar is die ook beter?

Groeten,
Diezelz

Voor 130 euro kan je ook een AMD Phenom II X4 920 halen geloof ik. Even een wat betere upgrade. En heb je wel een moederbord? Zie 'm namelijk niet in dat rijtje staan en deze moet natuurlijk wel aansluiten op je (nieuwe) processor.

Ik zou eerder een 450 of zelfs 500 Watt voeding nemen, die videokaart neemt nogal wat power weg.

Er zijn PSU calculatoren in omloop, deze kunnen het vermogen van een voeding voor je berekenen.

Geen idee of daar de recente CPU's en videokaarten al bij vermeld staan.

Ja, dat snap ik. Het is wel handig als je het type moederbord erbij vermeld of een link in je post zet. Niet alle processors en videokaarten etc kunnen op elk moederbord.

Dit is de link van het upgrade setje:

Klikk

Ik heb zelf een Ati Radeon HD4670 videokaart, en die kan ik zelfs trekken met een 350 watt voeding, ik denk dat 400 watt vermogen dan genoeg is, toch?

Groeten,
Diezelz

Edit: Heb 250 euro in totaal te besteden

Ik zou eerder een 450 of zelfs 500 Watt voeding nemen, die videokaart neemt nogal wat power weg.

Er zijn PSU calculatoren in omloop, deze kunnen het vermogen van een voeding voor je berekenen.

Geen idee of daar de recente CPU's en videokaarten al bij vermeld staan.

Een 4650 die nogal wat stroom vraagt? :o
Zo fantastisch zijn die kaarten niet hoor. Met 350 tot 400 watt ben je er wel. Je hebt alleen geen ruimte meer om te groeien zonder dat je de voeding moet vervangen, maar nogmaals: met 350 tot 400 watt red je het echt wel.

idd, ik neem mn woorden terug . Je hebt genoeg aan die voeding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan