Nieuw systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Druppel

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2003
Een vriend van mij heeft een nieuw systeem op het oog. Zouden jullie je mening even kunnen geven (prijs/kwaliteit) en of er geen zwakke schakels in het systeem zitten, danwel hardware wat niet naast elkaar werkt.

Van www.skyhigh.nl (iemand mee bekend?)

ATX Miditower 8210 of 8211 350 Watt "Design" "Behuizing"
Elitegroup K7SOM AMD Socket A "Moederbord"
AMD Pro 2000+ met AMD Cooler Silent "Processor"
256 Mb DDR PC-2100 / 266 A-merk "Geheugen"
Maxtor 40.0 Gb 7200rpm! "Harde schijf" "Harde schijf"
Integrated SiS® 740/962L 128-bit 3D graph. 32 Mb "Videokaart"
Onboard AC-97 audio sound "Geluidskaart"
Lite-on CD-ROM 52x speed "CD-ROM"
Std. diskdrive 3,5" 1.44 Mb "Diskettestation"
Std. keyboard PS/2 "Toetsenbord"
Std. scroll mouse PS/2 "Muis"
Incl. assemblage en BURN-IN test!

289 euro (incl. belasting)!!

Bij voorbaat weer veel dank

Tja, het is natuurlijk al ietsje verwouderd en het geheugen is nu ook niet bijster uitgebreid met 256MB. Maar daar betaal je dan ook weinig geld voor. Het moederbord en de videokaart zijn ook nogal mager, maar als dat voldoende is voor je vriend...

Zolang hij geen games speelt of zware 3D-applicaties draait op die pc, is het wel een pc waar je genoeg aan hebt.

Dus voor een beetje Office en internetten e.d is ie voldoende.

Laatst bewerkt:
Films?

En, als ik nog even lastig mag doen, is het een beetje goed mogelijk om films af te spelen met dit systeem? (hij hoeft geen thuisbioscoop, maar gewoon wat downloaden).
Het gaat hem vooral om internetten, tekstverwerken, en films en muziek. Gamen heeft geen prioriteit geloof ik.

Alvast weer heel erg bedankt :P

Films afspelen zal niet erg vlot gaan met die videokaart, verwacht ik. Gelukkig is gamen geen prioriteit want dat zal al helemaal niet lukken.

Films afspelen gaat wel lukken. Videobewerken betwijfel ik.

Voor films (o.a DivX) heb je minimaal een 32mb-kaartje nodig, wil je et goed draaiend hebben. Dat zal zelfs wel lukken met een geintregeerde kaart, zoals in zijn geval de SiS 740/962L 32mb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan