Nieuw systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

K@RTJE

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Berichten
434
Binnenkort is mijn PC een jaar oud dus .......... tijd voor een nieuwe. Nu wil ik zelf ééntje samenstellen en dacht aan onderstaande componenten.

Behuizing AOpen H450B P4/AMD BLACK, 24p Micr.ATX,300W, Airduct, Pr.775
DVD NEC ND-3520 BLACK OEM
Maxtor 120GB harddisk 7200 8MB
2x Geheugen PC Kingston Ddr 512mb / 400 Kingston
NVidia FX 5700 LE 128 MB
ASUS DVD-E616P1 (ASUS 16X DVD-ROM/ 48X CD -ROM)
I/O Apacer Int. Card Reader USB2.0 14-1 reader/writer Black
Moederbord Asus P4vp-mx s478/wa/lan/vga/ddr
Processor Intel PIV 3.0E GHz Skt. 478 HT 800MHz Box 1MB Cache
Software Windows XP OEM Home NL

Ik zelf zit nog met de vraag of ik hiermee USB poorten aan de voorkant heb
Ik gebruik hem hoofdzakelijk voor internetten, fotobewerking , mijn website onderhouden en CD / DVD branden.

Graag jullie mening
 
je pc 1 jaar oud en nu al een nieuwe, en dat terwijl je een beetje internet, fotos bewerken en cd/dvd branden? Lijkt me geldverspilling
 
Hij moet toch wat met zijn tijd doen ,Stuur die ouwe dan maar naar mij!!
 
Geplaatst door BANDIT123
Hij moet toch wat met zijn tijd doen ,Stuur die ouwe dan maar naar mij!!

Mag natuurlijk ook naar mij gestuurd worden.

@ K@rtje, Met dit mobo heb je 6 USB ter beschikking.
Uw behuizing is voorzien van 2 USB vooraan+IEEE.Dus ik zou zeggen geen probleem
 
persoonlijk vind ik de stappen die je zet erg klein.
Als ik kijk wat je nu hebt en wat je wilt kopen, dan kan je net zo goed een nieuwe processor kopen (een echte P4 ipv celeron) en rest laten zitten. (en misschien een extra geheugenbankje)

5200 -> 5700 videokaart. Of je hier veel mee wint...


Wil je toch iets nieuws, omdat je nog iets met je oude van plan bent (kinderen ofzo die een pc nodig hebben), dan kan je beter overstappen naar de nieuwere P4 processer: Socket 775 en iets sneller qua ghz e.d.. Ik heb de 3,0 en vind dat dit zachtjes gezegd niet de beste intel-processor allertijden is.
Een iets betere videokaart is ook een verstandige keuze.
 
Reactie

Marsmannetje

Dat is het probleem [ denk ik ] er zit een onbekend moederbord in [ Medion ] , het geheugen heb ik al eens vedubbeld tot 1 Ghz maar toen kreeg ik allerlei problemen.

Wat ik er op vooruit ga is :

Snellere CD / DVD brander
Grotere harde schijf [ 120 i.p.v 80 ]
Meer geheugen
Snellere en betere processor
3 jaar garantie op alle onderdelen.

En een nieuw gezicht in mijn kamer :p

Als het een beetje meezit kost mij dit allemaal ± 300 euri
deze ouwe bak heb ik al zo goed als verkocht.
 
Wil je met twee monitoren gaan werken? want ik zie ook nog vga op je moederbord en ik vind 300 watt (voeding)voor zo'n systeem een beetje aan de lage kant. Zeker als je later nog eens uit gaat breiden.
 
Reactie

Petje

Wat voor voeding zou je aanbevelen ???


Nee ik ga met 1 monitor werken [ onboard schakel ik uit ]
 
Re: Reactie

Geplaatst door K@RTJE
Petje

Wat voor voeding zou je aanbevelen ???


Nee ik ga met 1 monitor werken [ onboard schakel ik uit ]

Ik zou gaan voor minimaal een GOEDE 400 W voeding. Kost wel ettelijke eurotjes meer(mag je reken op een 100€), maar dan ben je zeker voor de toekomst.
 
ik ben altijd van mening dat je het beter goed, dan halfbakken kan doen.
Of je moet het gewoon leuk vinden om elk jaar een nieuwe te kopen...
 
Inderdaad is 400W wel een beetje wat je nodig hebt. Ik weet alleen niet waar vanzwam zijn voedingen koopt maar dat vind ik wel erg duur. Er zijn zat goedkopere goede alternatieven.
 
Geplaatst door petje11
Inderdaad is 400W wel een beetje wat je nodig hebt. Ik weet alleen niet waar vanzwam zijn voedingen koopt maar dat vind ik wel erg duur. Er zijn zat goedkopere goede alternatieven.

Die zijn inderdaad duur. Je kan een 400 W voeding kopen voor 30-40 €. Maar dan ben je niet zeker, dat deze bij volle belasting, de specificaties aankunnen.

Gebruik kwaliteits voedingen en je gaat geen problemen ondervinden.

Antec en Fortron zijn zo van die kwaliteitsvoedingen. Kijk maar even naar de prijs.
 
Laatst bewerkt:
Reactie

Heren [ ? ]

Vandaag een A-Open H600B Miditower gezien met een voeding van 350 Watt , ik denk dat ik deze maar neem.

De gulde middenweg [ ??? ]



Huidige systeem
 
Geplaatst door vanzwam


Die zijn inderdaad duur. Je kan een 400 W voeding kopen voor 30-40 €. Maar dan ben je niet zeker, dat deze bij volle belasting, de specificaties aankunnen.

Gebruik kwaliteits voedingen en je gaat geen problemen ondervinden.

Antec en Fortron zijn zo van die kwaliteitsvoedingen. Kijk maar even naar de prijs.
JE kan ook gewoon een kast nemen incl een goede voeding. Die zijn vaak een stuk voordeliger, waarom snap ik niet zo goed.

K@rtje.. aopen.. geen idee eigenlijk hoe goed dat merk bekend staat op voedingen gebied..
 
Geplaatst door marsmannetje

JE kan ook gewoon een kast nemen incl een goede voeding. Die zijn vaak een stuk voordeliger, waarom snap ik niet zo goed.

K@rtje.. aopen.. geen idee eigenlijk hoe goed dat merk bekend staat op voedingen gebied..

Qua cases is AOpen een zeer degelijke kast. Ik heb zelf de HQ08, maar wel met een Fortron voeding. Qua voedingen zelf,vind ik deze eerder aan de magere kant. Vooral, als je de spec's, qua rimpelspannig, bekijkt TE HOOG, volgens mij

@ K@rtje, als je volgend jaar weer een nieuwe wil kopen, zou ik inderdaad de gulden middenweg kiezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan