Nieuw Systeem

Status
Niet open voor verdere reacties.

ComputerNaab

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2006
Hee, ik ben de laatste tijd op zoek geweest om een leuk PCtje (Gamen/Office/Internetten/Downloaden) samen te stellen hieruit kwam dit:

Intel Core 2 Duo (Conroe), E6600, Socket 775, Boxed 321,90
Asus P5W DH Deluxe, Retail (Crossfire) 209,40
OCZ OCZ26672048ELGEGXT-K, 2048 MB, DDR2, PC5400, 667 MHz, 2 x 178,81
Antec Sonata II, Zwart + 450 Watt voeding 112,79
Lite On SHW-16H5S-05C, ATAPI/E-IDE, Zwart, OEM 32,73
Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300 97,79
(2x)HIS X1600XT IceQ Turbo DL-DVI, 256 MB, DDR3, PCI Express x16 151,28
BenQ FP71GX, 17 inch, Zilver en zwart 184,83
1.289,53
(Budget Max 1400)

Ik ga dit bij Azerty bestellen en laat het daar ook inelkaar zetten.. Als er goede NVidia bordjes voor de Conroe uitkomen ga ik misschien overstappen naar deze bordjes en ga dan misschien een 7600GT in SLi draaien.

Harddisk:
Ik zit te twijfelen tussen De Seagate Barracuda & de Western Digital Raptor 74 GB 10.000RPM 16 MB cache. Welke raden jullie aan? Is de Raptor het geld waard?

Ram Geheugen:
Hier ben ik niet egt in thuis ik zou eerlijk gezegt niet weten welk geheugen het beste werkt bij dit moederbord+processor... Andere betere/goedkopere suggesties...

Videokaart:
Ik weet niet of ik met deze kaart de Conroe te kort doe... als ik weer wat geld gespaart heb ben ik wel van plan om nog een 2e X1600XT kaartje erbij te kopen... is het dan beter om meteen in een goede kaart te investeren? en op welke fronten kan ik dan besparen?

Voeding:
Klopt het dat de voeding meer dan genoeg is.. ik heb t op een site laten berekenen en de site zei dat ik 320 Watt nodig had..

Hartelijk Dank :o

Laatst bewerkt:
ComputerNaab zei:
Harddisk:
Ik zit te twijfelen tussen De Seagate Barracuda & de Western Digital Raptor 74 MB 10.000RPM 16 MB cache. Welke raden jullie aan? Is de Raptor het geld waard?
Persoonlijk zou ik voor een Seagate gaan, aangezien je daarvoor veel meer GB voor je geld bij krijgt. 74GB (Geen MB ;) ) is nogal aan de lage kant.

ComputerNaab zei:
Videokaart:
Ik weet niet of ik met deze kaart de Conroe te kort doe... als ik weer wat geld gespaart heb ben ik wel van plan om nog een 2e X1600XT kaartje erbij te kopen... is het dan beter om meteen in een goede kaart te investeren? en op welke fronten kan ik dan besparen?

Wil je een 2e X1600XT erbij doen moet je wel opletten dat je moederbord Crossfire ondersteunt anders heb je er nog weinig aan... Twee Ati kaarten werken niet via SLI ;)

al aan 64 bit gedacht?

word goedkoperen en goedkoper dezerdagen

en is :thumb:

Na het lezen van dit bericht zou je toch beter een Conroe aan kunnen schaffen.

De X2 van AMD wordt wellicht goedkoper, maar dan is het maar de vraag of je qua prestaties hetzelfde als een Conroe krijgt..

NVidia bordjes voor de Conroe uitkomen
dat zal niet gebeuren want die ondersteunen alleen amd cpu's

virtuosa zei:
NVidia bordjes voor de Conroe uitkomen
dat zal niet gebeuren want die ondersteunen alleen amd cpu's

Raar...

MSI P4N Diamond nVidia nForce4 SLI IE S775
GigaByte GA-8N-SLI PRO nVidia nForce4 SLI IE S775

Die komen wel uit ik hou alles bij bij Tweakers er zijn er al een paar in de maak maar nog niet uit... dus nog ff w8en... :D kben ook van plan om de X1600XT op Crossfire te laten lopen maar dit is een stuk minder effectief als SLi daarom geef ik de voorkeur aan SLi

Hebben mensen nog verbeteringen?? Of is het zo wel goed? Gaat alles goed met elkaar samenwerken en passen?

Je zou het geheugen ook nog kunnen versnellen door een DDR2 module van PC6400 en die in Dual-Channel zal werken.

Dus je geheugen vervangen door deze
OCZ OCZ28002048ELDCGE-K, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
Kost € 196,17

Heeft volgensmijn niet zo veel zin dan draait het geheugen sneller als de CPU dus... heb je maar heel weinig prestatiewinst;)

ComputerNaab zei:
Heeft volgensmijn niet zo veel zin dan draait het geheugen sneller als de CPU dus... heb je maar heel weinig prestatiewinst;)

:confused: , @ComputerNoob, denk je dat werkelijk?:rolleyes: een Conroe op 1066mHz bus werkt het best met een geheugenbus van 1066, maar die bestaan nog niet, 800 halen de meeste mobo's nog niet eens, maar wat niet is.

Enne, dualchannel wil niet zeggen dat de ram in eens twee keer zo snel gaat draaien.:shocked:

Ik heb al genoeg moederborden langs zien komen die 800mhz ondersteunen.

Wie heeft hier trouwens iets over een verdubbeling van het RAM gezegd? Wat je zegt is inderdaad niet waar, maar dual channel zorgt wel voor een verbetering van je geheugen.

Hmm ok het Asus moederbordje draait wel op 1066 MhZ ff iets kopieeren van tweakers....
De FSB van de Core 2 Duo is 1066mhz. Dit is 'quad'-pumped, wat neerkomt op een FSB van 266mhz. Omdat DDR2 geheugen nodig is (op enkele Asrock bordjes na) moet je deze snelheid vermedigvuldigen met 2 wat uitkomt op minimaal 533mhz om géén bottleneck te veroozaken. 533mhz komt weer neer op (533*8)=PC4300. Voor normaal gebruik is dit dus voldoende.

Maar wat nu als je wilt overclocken? Uitrekenen hoeveel je nodig hebt doe je door uit te rekenen hoever je je processor wilt overclocken. We doen dit aan de hand van een voorbeeldje, de E6600. Deze loopt op stock 2,4Ghz en heeft een 9x multiplier. Je berekent de snelheid FSB * multiplier te doen. Standaard is dit 266*9=2400mhz.

Wil je nu naar 3Ghz overclocken, is dat een winst van 600mhz. Stel dus een vergelijking op; Extra FSB snelheid * 9 = 600. Hieruit volgt 600/9=66,66mhz extra. Dit tel je weer op bij de oude FSB van 266mhz waar een totaal uit volgt van (266+66)=332 mhz.

Deze snelheid doe je dus maal 2, (332*2)=665mhz*8=5322, dus zul je aan PC5400 voldoende moeten hebben. Check wel of je mobo dit support! In de praktijk geldt de regel; hoe meer mhz van je FSB over is, hoe sneller. Zie dit artikel.

Hupakee :) met PC5400 zit je nog op overclock mogelijkheid ook ;)

Logisch beredenered kun je dus met PC6400 nog meer overclocken :rolleyes:

Moek weer ff rekensommetje doen om te kijken op hoeveel GhZ je dan zit
PC6400/8=800MHz 800MHz/2=400MHz 400MHz*9=3.6GHz zoveel ga ik ook weer niet overclocken ;)
Kga denk tot de 3GhZ miss hoger later maar dan haalk wel wat nieuwe modules...
dus met PC5400/8=667MHz 667MHz/2=333MHz 333MHz*9=2997MHz

kan zijn dat er een foutje inzit want kben geen reken wonder:o

Tha Devil zei:
Ik heb al genoeg moederborden langs zien komen die 800mhz ondersteunen.

Wie heeft hier trouwens iets over een verdubbeling van het RAM gezegd? Wat je zegt is inderdaad niet waar, maar dual channel zorgt wel voor een verbetering van je geheugen.

ComputerNaab zei:

Hier misschien?:rolleyes:

Maare, eigenwijsheid heeft niet zo veel te maken met wijsheid, hij rekent maar lekker verder en overclockt ook maar fijn, de reden is mij alleen onduidelijk, alsof de Conroe niet snel genoeg zou zijn voor het werk, en die paar procent, och, dat merk je gelijk, not.:confused:

I rest my case.;)

True, de vraag is mijns inziens allang opgelost...

Rechtsonderin staat een mooi regeltje genaamd: "Vraag is opgelost" ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan